Jaspers 4D-120B

Foetus

Ouwe rot
ik weet dat de totale hoogte van deze stand 140 cm is meer hoe zit het met de onderlinge afstand tussen de verschillende leggers?

Ik zou namelijk op de onderste (verstevigde) legger mijn mengpaneel willen zetten maar ik moet natuurlijk nog een beetje ruimte hebben zodat ik aan de verste knopjes kan...

alvast bedankt

ah ok, dacht dit maar was het niet zeker

hoe hoog boven komt deze onderste legger? het lijkt op de foto mooi in het midden te zijn wat 70 cm betekent maar is dit zo?

alvast bedankt

De onderste kan je ook verstellen maar minimale hoogte is 70/71 cm.

Hoger kan, lager eigenlijk niet, want dan kan de achterzijde van de drager namelijk niet meer bij de achterste stang om daar op te rusten.

ik vraag't hier want mijn Duits is te slecht en de Jaspers-man zijn Engels is te harig :

ik versta dat je de breedte van de leggers niet kan veranderen? wel de hoek/graad. en elk 'verdiep' is ook verstelbaar.......ik wil m'n ms20-10-sq10 zo opstellen maar die hebben nogal een hoge rug, en zijn 50cm breed, valt dat niet tussen de leggers?

vaag ;-)

De onderlinge afstand kun je zeker verstellen. Je hebt er alleen een inbus van het juiste formaat voor nodig.

en over welke afstand heb jij't dan juist? ;-) .....daar geraakte ik met Jaspers zelf via email ook niet uit :-/

Da's een beetje een rare vraag :P.

Het is een heel eenvoudig systeem. Je hebt een horizontale geanodiseerde aluminumbuis. Daarover wordt een kuntsstof klem geschoven. Door middel van de schroef aandraaien zet je deze vast op de plaats. De hele lengte van de buis is beschikbaar - je kunt dus ook 2 x 2 houders op 1 enkele buis monteren zodat je 2 korte synthesizers (of MPCs, of sequencers, of wat dan ook) naast elkaar kunt zetten; de enige limiet is het beschikbare bouwmateriaal.

Die horizontale buis wordt op eenzelfde manier met klem bevestigd aan de "staander" (de verticale buis). Deze klem heeft de vorm van een T - waarbij de horizontale dwarsstreep van de T in z'n geheel over de buis schuift.

Ik kan wel foto's voor je maken als je wil, als het nog niet duidelijk is. Maar je klikt het als Meccano aan elkaar.

Jaspers

Jaspers

Overigens is men bij Jaspers niet zo moeilijk: ik wilde graag een "5D-120" hebben maar dan met drie leggers, en slechts 65 cm binnenbreedte, hoogte 140. Vaste bodem 52 cm diep. Dat kon men prima op aanvraag in elkaar fietsen als special order op basis van onderdelen prijs. Eind vorige week besteld, verwacht het binnenkort te ontvangen...

Back