JX 10 bij muziekzaak in Hilversum

Er staat hier een mooie JX 10 te koop bij Kick music in Hilversum,hij wil er 450 euro voor...
Mooie synth hoor, 2 x jx8p .Prijs is goed volgens mij,is gedeeltelijk gereviseerd door roland,dus in goed spelende staat.:okdan:
Zelf kan ik hem niet kopen,maar misschien is er iemand anders die er wat mee kan.

Ik ben er geweest, heb erop gespeeld. Is toch niet helemaal in goede staat. Er mist een character in het display, en er zitten enige krassen op, wat niet zo gek is voor de leeftijd natuurlijk. Als hij gereviseerd is, dan hebben ze dat niet helemaal top gedaan...

wat mij betreft gelijk, echter is er 1 nadeel... het moeten draaien van een min naar een max is bij alle parameters gelijk...
bijv bij de waveform parameter draai je aanzienlijk meer aan de alpha dial dan bij een parameter die van 0 t/m 99 bijv gaat...
dus des te minder waarde stappen des te meer je moet draaien tot de volgende stap...

ik heb hem ook 2 keer gehad,maar het is mijn type synth niet,alhoewel er erg mooie stringpads uit kunnen komen..voor soleren en snelle dingen had ik steeds het gevoel dat ie wat traag is,geen snelle envelopes etc..editten is lastig omdat je steeds 2 parts moet programmeren als ik me goed herinner..
Ik wist niet dat er wat mee was,chris vertelde mij dat alleen de aftertouch niet meer goed werkt,maar het was er erg hectisch dus ben er verder niet diep op ingegaan.
Je kan vast een deal met hem maken als je interesse hebt,inruil is ie ook niet vies van..

wat heeft roland wél gereviseerd als het display niet top is en de aftertouch niet goed werkt?

das een goeie vraag,ik ging af op de info van de eigenaar van de zaak,die hem bij roland heeft laten opknappen,ik heb er zelf niet op gespeeld.
Betrouwbare zaak verder,altijd prettig zaken mee gedaan.
zal nog wel iets van de prijs afkunnen ook denk ik..

wat mij betreft gelijk, echter is er 1 nadeel... het moeten draaien van een min naar een max is bij alle parameters gelijk...
bijv bij de waveform parameter draai je aanzienlijk meer aan de alpha dial dan bij een parameter die van 0 t/m 99 bijv gaat...
dus des te minder waarde stappen des te meer je moet draaien tot de volgende stap...

Eerlijk gezegd lijkt me dat wel een voordeel, die schuif op de 8p maakt het juist bij parameters die tot 99 gaan lastiger om waardes met -1 of +1 te veranderen, zeker als 'ie wat stoffig is.

Per definitie 2 parts tegelijk moeten editen lijkt me dan weer wel een stuk vervelender. Dat doet me denken aan de D110 die ik lang geleden ooit had, die heb ik weg gedaan omdat die ook iets mafs had waardoor ik steeds patches kwijt was (maar misschien had ik 't mis, was geloof ik m'n 3e synth en ik snapte er sowieso de ballen van). Maar goed... Ik ga er 'ns over denken of ik er ooit eentje moet nemen of niet. Eerst maar 'ns voices kopen voor m'n 106, dan blijft de jx8p weer over voor waar 'ie goed in is...

Eerlijk gezegd lijkt me dat wel een voordeel, die schuif op de 8p maakt het juist bij parameters die tot 99 gaan lastiger om waardes met -1 of +1 te veranderen, zeker als 'ie wat stoffig is.
nou, om van waveform te veranderen bijv. moest je geloof ik de dial wel 1x ronddraaien, dat is wel een beetje te...
Per definitie 2 parts tegelijk moeten editen lijkt me dan weer wel een stuk vervelender.
idd te meer ook omdat de 2 sounds ook nog weer elders in een patch gebruikt kunnen zijn... dus stel je past je zelf gestapelde "synstack" aan met geluidje 13 en 54 dan moet je maar verdomd goed weten of geluidje 13 ook niet toevallig nog zit in de patch "zweef pad" of geluid 54 in "space sweep" bijv... dan kan "synstack" ineens perfect klinken maar dan zijn "space sweep" en "zweef pad" weer compleet venoikt... op een gegeven moment word het dus erg moeilijk om nog te kunnen backtracken welke sounds waar pcies in welke patches ook voorkomen...

2 unieke sounds voor elke patch zou daarom het mooiste zijn geweest...
maar goed, je hoeft ook niet altijd te stapelen nutuulk; een 12 stemmige JX-8 is nutuulk ook niet mis, of anders gewoon in split mode...

Laatst gewijzigd:
Back