gezocht Midi-CV interface voor meerdere vintage bakken

Status
Please reply by conversation.
Hallo Allemaal,

Ik heb een Midi-CV interface nodig. Ik geloof dat Doepfer het aangewezen merk is. Klopt dat?
Gear om aan te sluiten:
MC-202
Tr-707
Tr-727
Tr-606 (in de toekomst)
Dinsync optie ook graag gewenst.

Bedankt alvast

Hij wil gewoon een MIDI converter geloof ik :)
MIDI doorlussen TR606 via DIN Sync TR 707/727, MC202 heb ik niet dus daarover kan ik niets kwijt.... Succes :)

Volgens mij is een SBX80 van Roland wat TS nodig heeft. Werkt perfect in de conversie van midi naar dinsync..

Volgens mij is een SBX80 van Roland wat TS nodig heeft. Werkt perfect in de conversie van midi naar dinsync..

Oh ja en heeft genoeg uitgangen om de boel te syncen (2 midi out & 2 dinsync out)..

Oh ja tuurlijk, dus TS heeft eigenlijk helemaal geen extra sync bak nodig om de boel te lussen. Maar als hij dan toch op zoek is naar een midi naar CV oplossing zou ik toch voor die Doepfer gaan.. :P

Of een Korg KMS-30. Ik dacht niet dat je een 707/727 als een MIDI-DINsync converter kan gebruiken. Als je ze met MIDI aanstuurt spugen ze gvolgens mij een DINsync signaal uit.
Je kunt een MC-202 beter modden als je'm via CV/gate wilt aansturen.

bedankt voor de reacties heren.. maar ik weet nu nog niet wat jullie mij aanraden #blonde

Ik zag trouwens dat er al een midi-cv optie zit op de X0XB0X met Xi0 mod van Maarten..
Die Din SYNC gaat adhv 'gewone' midi kabels?
Thanks

Tgyptvaut, excuses. Ik bedoelde juist dat als je ze met MIDI aanstuurt GEEN DINsync signaal uitspugen. DINsync in-MIDI uit lijkt me ook niet waarschijnlijk.

MC-202
Tr-707
Tr-727
Tr-606 (in de toekomst)
De TR707/727 spuugt alleen dinsync uit als midi master.....

De MC202 heeft cv/gate in & out (=voor channel 2), sync in voor de interne sequencer en 2x sync out...

De opslagcapaciteit van de interne sequencer van de 202 is erg beperkt en wordt niet permanent opgeslagen zoals in de TB303, stroom eraf is sequencer kwijt. Met channel 2 kan je uit de sequencer van de 202 een extern cv/gate apparaat aansturen. De 202 kan extern via cv/gate aangestuurd worden. Op deze manier kan latency ontstaan doordat de informatie door de cpu in de 202 gaat. Om dit te omzeilen is er de bekende cv/gate mod. Voor het aansturen van cv/gate via midi heb je een doepfer mcv-4 nodig en als je van plan bent om met meerdere cv/gate apparaten uit te breiden heb je de mcv-24 (niet meer in productie) of Kenton Pro Solo....

Imo is een SBX80 deels een oplossing omdat je dan niet persé de 707 of 727 als master hoef te gebruiken. Het wordt dan: 202 en 606 via din sync uit, uit de SBX80 en de 2 midi outs naar de rest van je midi setup.....

K#T... kan niet editen....

de TR909 heeft ook din sync uit en net als bij de 707/727 werkt deze alleen met de 909/727/707 als masterclock.......

:okdan: heren heel erg bedankt!

Ik ben nu achter een SBX aan het hunten. De MCV is helaas nergens te krijgen..

Ik ben nu achter een SBX aan het hunten. De MCV is helaas nergens te krijgen..
Sowieso is de SBX80 een strakke masterclock... kost tussen de eur.70-125 en wordt op Ebay wel eens aangeboden...

Met de mcv24 kan je 4 cv/gate apparaten tegelijk aansturen en de rest van de outputs zijn te gebruiken voor modulatie..... misschien is de mcv24 in jouw situatie overkill.....

Een Novation BassStation rack werkt via midi en heeft één cv/gate converter met eigen midi kanaal on board... kost tussen de eur.150-200

Een Syntecno Teebee werkt via midi, heeft een 4 kanaals cv/gate converter on board met eigen midi kanaal.... kost tussen de eur.275-325

terugkomend op de mc202...
jammer dat de 202 geen echte sequencer met opslag heeft zoals de 303....
dat zou de m helemaal compleet maken :okdan:

Status
Please reply by conversation.
Back