auel neides
Ingeburgerd
//Eerst even aanhalen dat ik niet weet of ik hier in het correcte subforum post. Indien niet het geval, verplaatsen door een modje 
Dus, ik ben de laatste tijd bezig met Hiphop(-achtige) muziek te maken.
Nu is het zo dat ik geen brood gegeten heb van teksten schrijven of vocals rappen of zingen.
Een vriend van me schrijft wel en zingt deze ook in op beats die ik maak.
Wat het "probleem" is dat zijn stem niet echt "rauw" genoeg klinkt voor sommige teksten. Ik heb al met enkele effecten geprobeerd om dit effect te verkrijgen, maar ik krijg het eigenlijk verre van goed.
Is er iemand die weet heeft van een vocal effect chain die hiertoe kan bijdragen?
Ik ben dus op zoek naar een diepe rauwe rapvocal stem.
Alvast bedankt

Dus, ik ben de laatste tijd bezig met Hiphop(-achtige) muziek te maken.
Nu is het zo dat ik geen brood gegeten heb van teksten schrijven of vocals rappen of zingen.
Een vriend van me schrijft wel en zingt deze ook in op beats die ik maak.
Wat het "probleem" is dat zijn stem niet echt "rauw" genoeg klinkt voor sommige teksten. Ik heb al met enkele effecten geprobeerd om dit effect te verkrijgen, maar ik krijg het eigenlijk verre van goed.
Is er iemand die weet heeft van een vocal effect chain die hiertoe kan bijdragen?
Ik ben dus op zoek naar een diepe rauwe rapvocal stem.
Alvast bedankt
)
. Het proximity effect van deze mics kan zorgen voor meer 'presence' van de rapper. Condensors geven over het algemeen een zachter en meer subtiel gekleurd geluid en dat is niet wat we gewend zijn van rauwe hiphop. Veel gebruikt voor hiphop (mn in 90s) zijn de shure sm7b en de electro-voice RE20 (zijn broadcast mics, die je favoriete DJ ook een diepe stem geven).
en de flow volledig verdwijnt. Een sigaretje kan werken, maar zorgt bij niet-rokers vooral voor ademnood en dat komt wederom de flow niet ten goede.