SoundDiver alternatief?

Ik heb Soundquest gekocht om de SysEx problemen van SX te omzeilen. Met SQ als VST plug-in, kan ik naar hartelust SysEx-en :D

MQ 8 heeft wat problemen onder SX, maar 9 komt er aan, en die krijg ik als gratis update. Het ziet er inderdaad een beetje lomp uit, maar het werkt best ok. De instrumentondersteuning is geen fractie van SD, maar je komt een heel eind door zelf wat aan te maken, dat is niet zo ingewikkeld.

Als je puur voor een editor gaat, is het waarschijnlijk nog steeds het verstandigst om voor SD te kiezen. Deze draait weliswaar als stand-alone, maar heeft een veeeel uitgebreidere ondersteuning.

Origineel geplaatst door bambamstudio
ja, maar die werken niet op mijn novation helaas :)

Yep ik mis ook nog een Novation Editor.

Cubase SX ondersteund Sounddiver niet. Maar het is makkelijk om even met Sounddiver, Excel en Word een patchlist te maken voor Cubase SX. Overigens is het wel belachelijk dat ik zo'n patchlist niet gewoon kan binnenhalen in SX. Sonar kan dat ook gewoon met een druk op de knop.

Zou ook zeker even dubbel checken of je soundcard werkt met Sounddiver/SysEX.
Ben er laatst helaas achter gekomen dat dit blijkbaar toch niet bij alle sc-makers een standaard is...

*kuche* Creamware *kuche*

hp

Origineel geplaatst door oOAIOo
Zou ook zeker even dubbel checken of je soundcard werkt met Sounddiver/SysEX.

:confused:

Inderdaad :confused:

Sounddiver werkt dus niet met een Creamware kaart, omdat Creamware een gigantisch slechte sysex implementatie heeft. Das de reden dat ik een externe midibox gebruik nl.

hp

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Wat je ook kan doen is op verschillende forums/fora (wat het meervoudswoord ook mag wezen) of homepages van gebruikers van die apparaten te zoeken naar de modules. En met Sounddiver kun je idd deze modules maken.
dat word dus je handleiding open slaan op de laatste bladzijden en vervolgens sysex inkloppen... of de 'learn' functie in het pakket gebruiken (werkt alleen met synths die ook sysex uitsturen bij elke schuif/button/draaiknop beweging)... 8)

het valt 6 trak op dat de meeste 'beginners' al direct de meest geavanceerde pakketten in huis hebben... maar of ze ook echt begrijpend kunnen programmeren...?!

Laatst gewijzigd:
Nou ja op één gebied is Sounddiver behoorlijk brak.

Wanneer je iets van je synth wilt dumpen gaat het programma als een gek staan te kijken of er al wat binnenkomt (pollen). Vreet dus 99% processortijd en kun je voor de rest niets meer doen. Een argeloze gebruiker nuked metteen Sounddiver en probeert het nog een keer. (met weer hetzelfde resultaat)
Ik heb een poosje die beta uitgetest maar om een of andere wazige reden ging er iets niet goed intern en was het programma niet meer te gebruiken. En ik heb nog een Emagic interface notabene. Ik wil me helemaal niet met timeouts en dat soort dingen bezighouden. Dat mogen zij voor me uitzoeken en goed zetten.

Vraag me af of dit een euvel alleen op de PC zich voordoet of dat Mac's hier ook last van hebben.

Back