Reamping Out The Box

damnskippy

Ingeburgerd
Hello beste mensen ik vraag me af wie er ervaring heeft met het oppompen/opwaarderen van je eindmix met externe hardware/apparatuur..

Routering:
eindmix afspelen geluidskaart uit ==> apparaat ==> geluidskaart in opnemen eindmix

Een losse parametrische EQ, spectral enhancer, tube amp, of zelfs een DI of iets dergelijks. Wie heeft er hints/tips/aanraders/ervaringen?

voor de goede orde:
Volgens mij wordt met reamping doorgaans bedoelt dat je een gitaarversterker/luidspreker opneemt met microfoon (voor karakter of ruimtelijk effect). Maar omdat je het over eindmix hebt neem ik aan dat je dit niet bedoelt.

Heb je al een apparaat om het door te sturen? In algemene zin is er niet per se een verschil met het geluid in je software. Enkel wanneer je een goede conversie + een apparaat met specifiek karakter / functie hebt zou ik dit gebruiken.

(edit)

Het is wel heel erg afhankelijk van de kwaliteit . Het heeft imo totaal geen zin om de moeite te doen om een middelmatige compressor of eq aan te sluiten. Maar als je bijv een finalizer (zijn niet meer hip denk) aansluit, of een mooie buizen eq, en mee weet om te gaan kun je er baat bij hebben.

----------
Los hiervan experimenteer! ik heb redelijke resultaten gehad met een audio hifi versterker, en een bandrecorder (eerst opnemen). deze zorgden voor een mooi laag en vol warm geluid (lichte distortion)

ja pardon Reamping is niet de juiste titel inderdaad

maar goed,

'k bedoel apparaten die gewoon een lekkere kleuring/enhancement geven. soort master bus apparaat zoals de neve portico 5042 of een exotische DI die het signaal opwaardeert

Voor je eindmix? die snap ik f nie...??
Als je kleur, warmte en sparkle wilt, haal bv je drumbus door een buizenstrip/amp/tape etc.. of alleen dat element dat t nodig heeft... Als t bronmateriaal maar goed is dan werkt t. ben niet zo van effects op het masterkanaal... daar kom ik zelf niet aan..

Back