EMU E6400 kraakt op inputs

crizzle

Stamgast
Hoi,
Ik ben net in het bezit gekomen van een EMU E6400 sampler. Het afspelen van samples gaat prima maar bij het opnemen van samples via de analoge inputs hoor ik alleen gekraak. Maakt niet uit hoe hard of zacht ik instuur, en hoe laag of hoog ik de gain of headroom zet.

De sampler heeft gebalanceerde inputs; Ik heb zowel ongebalanceerde als gebalanceerde outputs van m'n geluidskaart en mixer op de sampler aangesloten maar dit mag allemaal niet baten.

Heb ik misschien een DI box nodig? Zijn er meer mensen die ervaring hebben met deze sampler, hoe sluiten jullie em aan?

terugbrengen en een andere zoeken ( e4xtultra ?)

Zit in het OS alles correct? Staan de analoge inputs geselecteerd?
Indien ze op digitaal staan zou dit het gekraak verklaren.

Zie je wel de meters uitslaan als je de inputs monitored.?
Moet je de input gevoeligheid helemaal opengooien om iets te horen of krijg je een redelijk volume met de trimpot net open?
Gebalanceerd of ongebalanceerd maar niet (veel) uit. Stopcontact zal ook (hopelijk) ook niet probleem zijn, zeker niet als alles op dezelfde stekkerdoos zit. War sowieso is aan te raden.
Als je ook gekraak krijgt als je alleen de AES input selecteert zal het probleem wel iets dieper zitten.
Haal de kap er eens af en druk alle kabels en IC eens aan (eerst even jezelf electrisch ontladen)

Back