[ambient] TauCeti

fuse

Gepokt en gemazeld
Voor alle liefhebbers van ambiente muziek een nummer wat wellicht bij mediatie goed te gebruiken is.
Eenvoudig en sober maar toch heel subtiel. Menig hardcore liefhebben zal hierbij in slaap sukkelen. ;)

Gebruikt XV5080 (drones,FX),DW8000 (bas),SY99 (lead),Polaris(filtergeluidje)

www.fuse.dds.nl/mp3/TauCeti.mp3
(met http:// ervoor werkt het niet om een of andere wazige reden)

sfeervol

maar laat wel ff iemand kijken naar die lekkende kraan

;)

maar zonder gein, mooi werkje hoor! leuke dreamy soundscape, hoewel aan de lange kant

WOW !!!! ik download gewoon aan 250kbps.
das ook wel de eerste keer bij jou :D
is inderdaad heel sfeervol zoals pjotr al zei.
ik luister de laatste tijd wel meer naar dit soort muziek.
je moet eens naar Stars Of The Lid luisteren. zal je
zeker bevallen.
en kheb nog een klein vraagje die pads van jou, wat
voor dingen zijn dat? klinkt allemaal zo lekker vol.
ik wil dat ook :stupid :stupid

greets isnieZot

hij is echt goed
mooie geluiden en fx
heel subtiel, meer van dit! :)

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de reakties. En ambient hoort gewoon zo lang.

Zelf nog een kraak gevonden in de track en dat betekend dus een rotte kabel zoeken en weer opnieuw opnemen. Gister was ik al behoorlijk lang bezig om het op te nemen. Kan ik metteen die emmer verwisselen want die was goed vol ja. ;)

En die pads is gewoon een omgeprogrameerde pad uit de (alleskunner en werkpaard) XV en nog een analoge DW8000 bas erbij voor de volheid.
Die lead is trouwens een FM patch en klinkt toch redelijk analoog (vinnik), iets wat je niet van een FM synth zou verwachten.
En dat filtergeluidje is de Polaris met filter aan de LFO geknoopt. Eigenlijk zijn het 2 gelinkte patches in een soort unisono mode. (dualtimbraal)

Allereerst wil ik je complimenteren met deze muziek. Het klinkt heerlijk rustgevend, echt heerlijk die druppelgeluidjes. Zo schoooonn allemaal ..zo clean ..

Je vertelt in je berichtje wat je allemaal hebt gebruikt: FM patch, en XV ...Polaris ed .... Nu heb ik (nog) niet zoveel verstand van al die terminologien, zou je misschien eens in "kindertaal" willen uitleggen wat je precies gedaan hebt... Met welke hard of software .. en waarin ge-partituur-reerd .. wat een woord :) Gewoon wat hier beneden staat in de quote .:)

Hartelijk dank alvast, :doei:

Groeten,
GoBat

Origineel geplaatst door fuse
Bedankt voor de reakties. En ambient hoort gewoon zo lang.

Zelf nog een kraak gevonden in de track en dat betekend dus een rotte kabel zoeken en weer opnieuw opnemen. Gister was ik al behoorlijk lang bezig om het op te nemen. Kan ik metteen die emmer verwisselen want die was goed vol ja. ;)

En die pads is gewoon een omgeprogrameerde pad uit de (alleskunner en werkpaard) XV en nog een analoge DW8000 bas erbij voor de volheid.
Die lead is trouwens een FM patch en klinkt toch redelijk analoog (vinnik), iets wat je niet van een FM synth zou verwachten.
En dat filtergeluidje is de Polaris met filter aan de LFO geknoopt. Eigenlijk zijn het 2 gelinkte patches in een soort unisono mode. (dualtimbraal)

Echt heeeeel erg mooi dit!!! De geluiden zijn superhelder en goed gekozen. En lekker geen drums (waarom drums?), wat ik altijd goed vindt, maar dat komt natuurlijk ook een beetje omdat het ambient is. Wat misschien nog iets toe zou kunnen voegen is een monotome stem uit zo'n text-to-speech programma als Speakonia. Zo'n lekker niet humane stem. Daar zou je misschien wat experimentjes mee kunnen doen.

Luister ook eens naar de cd 'Elixir of life' van Anthony Rother voor meer van dit soort ambient! Bij mij heeft die cd voor heel veel inspiratie gezorgd. Succes!!!

Groeten, Phontaq

Mooi stuk. Er zit veel rust in.
IMO:Nog veel langer maken, met nog veel meer mooie FX erin. Laat het groeien.
Ik denk dat bepaalde effecten ineens harder kunnen, als interrupt. Meer differentiatie in Volumeniveau's. IMO.

Laatst gewijzigd:
Gave track. Mooie sounds, lekkere sfeer. :)

Toch nog wat opmerkingen: hij is idd lekker lang, geeft opzich niet voor ambient, maar dan mag er naar mijn idee toch net even iets meer structuur in. Misschien rond de 1:30-2:00 ietwat gaan klooien met zachte hoge sounds op de achtergrond (een of andere scherpe lead die je met de Cutoff Filter wat bewerkt; even kort indraaien, en dan weer weg).
Verder vind ik de EQ in de eindmix niet geweldig. Op mijn Tannoy's dreunt het laag nogal door (teveel), en er mist net even iets aan helderheid. Het valt me op dat ik dit in meerdere tracks van jou terug hoor (vooral de lage tonen zijn vaak nogal verzadigd). Je hebt in het verleden Force4 van mij ooit eens een keer geremixed, en daar viel me ook al op dat de bassen overdadig waren geworden. Misschien toch een onvolkomenheid van je Spirit Absolute 0's?

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Misschien toch een onvolkomenheid van je Spirit Absolute 0's?
Bedankt voor het compliment. :)

Ik heb nu andere speakers hoor. (factor tig keer fijner IMO)
En het laag hou ik zelf van en probeer zoveel mogelijk op het randje van wat ik denk wat nog kan te zitten.

Misschien moet ik nog aan de 'big bottom' van die Aphex wennen. ;)

Back