Display TL verlichting ??

matrixxx

Ouwe rot
Display van mijn Emu E6400 Ultra heeft het begeven en moet dus vervangen worden dus heb ik vandaag het front er af geschroefd en het display er uitgehaald zie ik dat deze verlicht word met en mini TL buisje. ( ik heb er geen andere benaming voor)

Hoe heet dit type verlichting, waar kan ik zo iets kopen en misschien iemand die weet welk type er in hoort.

de maten zijn 55mm X 3mm

Attachments

• IMG_2628.jpg
    IMG_2628.jpg
    38,5 KB · Bekeken: 83
  • IMG_2630.jpg
    IMG_2630.jpg
    25 KB · Bekeken: 63
ik zou het niet weten, het is voor mij een nieuw terrein wat nog onbekend is. Ik heb dit soort buisjes wel eens eerder gezien maar als ik dat kan vervangen met led of iets dergelijks is voor mij nog een groot vraagteken.

Het heet een CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamp).
Mouser verkoopt ze wel maar dan moet je wel heel goed weten wat voor specs hij heeft. Misschien dat je een service manual te pakken kan krijgen?

Ondertussen is het duidelijk dat het om een CCFL lamp gaat alleen de specs heb ik niet. Ik weet vrijwel zeker dat de lamp stuk is omdat deze ook verbrand is op een bepaald punt en ik heb hem doorgemeten.

Probleem is alleen dat ik geen vervangende lamp kan vinden of een vervanger, ik heb diverse mails verstuurd o.a. backlight4you maar geen enkele reactie.

Iemand hier die me kan helpen of wel een gouden tip heeft????

Da's raar ik heb daar pas nog twee inverters besteld, gewoon via de webshop. Misschien maar tijdelijk probleempje.

Een telefoontje doet wonderen en er worden 2 lampjes deze kant op verzonden :D

rijmt ook nog eens.

lampjes aangekomen, alleen verzend hij de verkeerde DUHHHH, ook op de website staat het verkeerd vermeld. De CCFL mogen niet langer zijn dan 50mm omdat het frame en het frontpaneel niet meer er op passen.

ik weet nu wel zeker dat het lampje stuk was :)

Back