Project management

Pelican

Ingeburgerd
Ik ben op zoek gegaan naar een programma (PC) om mijn projecten mee te managen. Dit omdat ik veel nieuwe dingen maak, elk ideetje opsla. Maar iets terugvinden en de status vaststellen - wat er nog moet gebeuren - is niet te doen. Daarom zoek ik een programma wat ik kan gebruiken i,p,v, verkenner en naar behoefte het volgende mee kan doen:

mappen (en eventueel bestanden voorzien van)
- tags
- color coding
- categorien
- ev. status

Gebruikt iemand van jullie een dergelijk programma? Is duidelijk wat ik er mee wil?

Heb geen antwoord voor je maar vind het wel een interessante vraag. Wat je wilt is metadata op folder niveau kunnen opslaan. Windows kan dat standaard niet. Ik hou me ook aanbevolen voor een oplossing.

Cubase heeft een notes functie, verder gewoon per project 1 folder en een changelog bijhouden in de folder voor alle activiteiten buiten cubase (dit kan natuurlijk in ieder programma, van notepad tot excel)

Ik zou het ook zo doen als Raphie voorsteld : in elke projectmap een notepad bestandje ( of voor meer eyecandy een Excel document ) zetten waar je de status in kunt aangeven. Je hoeft maar een keer een template te maken van zo'n bestand en je kan er dan mooi alles in aangeven.

Gewoon Excellen joh!

als je er serieus mee aan de slag wil is OmniFocus een aanrader, of Evernote als dat je beter ligt. maar de stap om alles zo te doen is behoorlijk fors...

Excel it is, thank you!
Het verbaast me dat zoiets als dit niet bestaat. Dat zou ontzettend veel tijd schelen. Excel is dan maar een laffe oplossing....

Excel it is, thank you!
Het verbaast me dat zoiets als dit niet bestaat. Dat zou ontzettend veel tijd schelen. Excel is dan maar een laffe oplossing....
Het bestaat al heel lang: Microsoft Project bv.

kijk het sop moet natuurlijk wel de kool waard zijn, vorlwaardig project management waarin je alles documenteert is natuurlijk leuk, maar dan ben je meer tijd kwijt aan documenteren dan produceren

Back