RSF Kobol

Tja mooi ding (qua sound dan), maar 3200 euro is wel aardig wat, daar koop je ook wel iets anders moois voor.
En idd, je ziet ze nauwelijks aangeboden worden.

Citaat Wiseguy : De module is veel completer.
Ja aan schoonheid heb je ook niet alles ;)
Maar zonder gekheid, heeft de keys versie dan geen mogelijkheid voor (modulair) patchen!

Prachtige synth, met een klankkarakter dat sterk aan de SC Prophet t8 doet denken.

€ 3.200 is idd (te)veel geld, maar je krijgt er dan ook wel wat voor terug...

De polyfone polyKobol bood meer waar, overigens.. Een van de eerste polysynths met velocity...

Prachtige synth, met een klankkarakter dat sterk aan de SC Prophet t8 doet denken.

De polyfone polyKobol bood meer waar, overigens.. Een van de eerste polysynths met velocity...

mag het even off topic?

ik kreeg vandeweek een prophet t8 aangeboden. ik heb m wel eens gehoord, mooie klank, heel mooie toetsen, maar ik vond m toen niet zo heel spannend. (kobol lijkt me veel leuker...)

had ik het mis? en wat mag zo'n t8 kosten ongeveer ??

Prophet T8 ? ik heb ze allebei, ik vind de RSF net zoveel op een T8 lijken als op een JD 990.....niet dus.
Op Vemia is er een voor nog een stuk meer verkocht.....dus wat is (te) veel ?

Ik heb ze ook beiden - en zelfs naast elkaar mogen uitproberen. Het t8 filter doet mij sterk aan dat van de PolyKobol denken. De Kobol heeft volgens mij hetzelfde VCF. Maar goed, alles is perceptie.

Ik vind het te veel, omdat ik nooit zo'n bedrag zal neerleggen voor een dergelijke synth. Dat is dus mijn mening. Jij mag het best een redelijke prijs vinden, hoor.

mag het even off topic?

ik kreeg vandeweek een prophet t8 aangeboden. ik heb m wel eens gehoord, mooie klank, heel mooie toetsen, maar ik vond m toen niet zo heel spannend. (kobol lijkt me veel leuker...)

had ik het mis? en wat mag zo'n t8 kosten ongeveer ??
Zie laatste post: mag kosten wat mensen er voor willen geven. Maar ik schat dat zo'n t8 gerust nog € 3.500 tot 4.000 doet, afhankelijk van conditie. Was indertijd ook geen cheapo bakkie.

Nee, ik ook niet.

Bijzonder van de t8: schitterend toetsenbord, met fraaie MIDI functies zoals poly aftertouch... Modulatiemogelijkheden uitgebreider dan op de P5. De velocity sensoren schijnen nog wel eens naar de kl..te te gaan en da's een dure grap...

Ik heb ze ook beiden - en zelfs naast elkaar mogen uitproberen. Het t8 filter doet mij sterk aan dat van de PolyKobol denken. De Kobol heeft volgens mij hetzelfde VCF. Maar goed, alles is perceptie.

Prophet T8 = CEM 3372
RSF Kobol = SSM 2040

Is jouw gehoor wel in orde ?
Alles is perceptie, ja ja drop is hetzelfde als chocolade ?

Niets.

Als jij vindt dat de hemel groen is, mij best. Als ik drop naar chocolade vind smaken, what's it to you?!? Relax man.
En ik bedoelde dat de Kobol (IMO) hetzelfde VCF heeft als de PolyKobol.

wordt het niet eens tijd dat jij een boek gaat schrijven John ;)

ik had niet gedacht het ooit nog te zeggen hier, maar: jongens, geen ruzie joh, over een vcf. als je 10 mensen aanspreekt op straat heb je dikke kans dat geen van de 10 weet wat het is.

ik laat de prophet t8 staan.

ik dacht trouwens altijd dat het net zoiets was als de rhodes chroma, aan de buitenkant dan, maar hoewel de kasten een aantal overeenkomsten hebben, zitten er toch ook duidelijke verschillen in.

zo'n rhodes chroma, is die nou leuker of minder leuk dan een kobol? en dan een t8?

wordt het niet eens tijd dat jij een boek gaat schrijven John ;)

zo'n rhodes chroma, is die nou leuker of minder leuk dan een kobol? en dan een t8?

Uit het boekje dan.....Wat een Rhodes Chroma vooral ook leuk maakt is het bestaan van de Rhodes Chroma site, echt mooie updates worden daar te koop aangeboden, bv nwe poly aftertouch kits
Daarbij klinkt een Chroma als een Dijk.

Een prophet T8 is ook een erg mooi instrument met standaard poly aftertouch, voelt gewoon heel dik aan die bak, luxe, klasse.

RSF Kobol is erg zeldzaam, eigen karakter, vind ook deze heel gaaf, ook weer zo'n klasbak, ik vind vrij veel wel leuk realiseer ik me.

Als je slim bent koop je ze allemaal ;)

ik had niet gedacht het ooit nog te zeggen hier, maar: jongens, geen ruzie joh, over een vcf. als je 10 mensen aanspreekt op straat heb je dikke kans dat geen van de 10 weet wat het is.

We zitten hier op het SYNTHforum

Back