Welke plug-in moet ik kiezen?

Nightly Build

Go for what you know
mijn plug-in folder puilt uit.
ik wil het kaf van het koren scheiden.

welke plug-in is het best voor:
- eq
- filter
- phaser
- flanger
- reverb
- delay / echo
- compressie
- limiter / clipper
- mastering
- exciter / enhancer

instrumenten:
- drummachines
- bassynth
- leadsynth
- strings / pads
- piano / rhodes
- anologe instrumenten
- fx

en welke troep kan ik weggooien?

dus graag zie ik een overzicht

Ik zou alle troep weggooien. Alleen dat gebruiken wat je ligt. Ben ervan overtuigd dat je een aantal plugs/synths etc hebt waar je vaker naar grijpt. Omdat je ze kent. Of omdat ze lekker klinken.. Of omdat je weet dat die gaat doen wat je wilt..
T helpt om gewoon te kopen. Dan heb je geen lijsten. (als t goed is)

en wanneer moet het huiswerk ingeleverd worden, meester?

hoe kunnen wij een 'overzicht' maken zonder te weten wat je hebt? lijkt me ook een beetje overbodig, doe het gewoon zelf want ik kan niet ruiken wat jij fijn vindt werken.

ik heb veel plug-ins maar ik vermoed dat het gros (gratis) troep is.
volgens mij bestaan er ook goede gratis plug-ins zoals de TAL plugs die ik veel voor delay gebruik.

maar ik zou nu wel eens willen weten waar ik tekort schiet.
Dus prijs / kwaliteit verhouding, bedieningsgemak en natuurlijk geluidskwaliteit.

Verder doen dit soort draadjes doet het over het algemeen goed hier op het forum hoor.. 'welke synth moet ik kiezen', 'welke modular moet ik kiezen' enz.. terwijl iedereen tegenwoodig voornamelijk met virtueel instrumentarium werkt. dus ik verwacht er veel van.

LOL toppunt van de hedendaagse "producah" torrents downloaden, PC vol geladen met warez en te lui om ze zelf te testen..... walgelijk dit.. sorry hoor....

mijn plug-in folder puilt uit.
ik wil het kaf van het koren scheiden.

welke plug-in is het best voor:
- eq
- filter
- phaser
- flanger
- reverb
- delay / echo
- compressie
- limiter / clipper
- mastering
- exciter / enhancer

instrumenten:
- drummachines
- bassynth
- leadsynth
- strings / pads
- piano / rhodes
- anologe instrumenten
- fx

en welke troep kan ik weggooien?

Ik denk dat er sowieso geen beste ........ bestaat.

Het gaat erom hoe je omgaat met het apparaat/stuk software.
Ook is van belang wat je er mee wilt.

Wil ingewikkelde subtiele jazz maken?
Of wil je "van dik hout" hardcore maken.

Een wereld van verschil. Wat voor de ene het summum is is voor de andere helemaal niets.

Een goed antwoord op deze vraag is niet in z'n algemeenheid te geven.
Je zult aan de slag moeten.
Dus bekijk wat demo's van betaalde plugins en probeer wat gratis spul uit.
Bepaal dan over enkele maanden waar je eigenlijk mee verder wilt en schaf dat eventueel aan als het een betaalde plugin is.

Als ik je dan toch 1 plugin mag aanraden zou ik eens de Gladiator (of de opvolger ervan) bekijken.

Maar bovenal: ga zelf aan de slag
Ik schat je nog in de leeftijd die ik graag nog zou willen zijn (een jaar of 16) en dus heb je nog alle tijd om iets moois te ontwikkelen. Maar dat kost bloed, zweet en tranen.

Succes en laat over een tijdje eens weten wat je hebt gekozen.

Paul

Gewoon alles weggooien en alleen installeren waarvan je zeker weet dat je het gebruikt. Mocht je daarna nog een behoefte hebben komt dat vanzelf boven water en kun je gericht gaan zoeken.
De vraag die je stelt is niet te beantwoorden omdat er naast eigen behoeften ook persoonlijke voorkeur bij komt kijken voor klank en bijvoorbeeld user interface.

Gezien de manier waarop je de vraag stelt vrees ik voor je dat de laatste negatieve reactie nog niet geplaatst is.......

Laatst gewijzigd:
ik zie t al
ik zie nergens een gitaar staan
hoe kan je zo nou werreke man

LOL toppunt van de hedendaagse "producah" torrents downloaden, PC vol geladen met warez en te lui om ze zelf te testen..... walgelijk dit.. sorry hoor....
hoe weet jij dat zo zeker uwe opper trance meester? dat is nog maar de vraag...
hij heeft het vooral over kut klinkende VSTi's... kan dus niet anders of het moeten wel synthedit creaties zijn nutuulk :D

Die synthedit broddelwerken zijn geeneens torrent waardig, laat staan dat iemand ze uberhaupt bij naam kent.....:D

Whaat synthedit slecht :O
Dit meen je niet, mijn creaties zijn anders erg geniaal hoor!!!!(igg de testdrive !)

kom op synthedit is en blijft een van de beste freeroaming freeware creat-it prog die er is ik zou zeggen gooi die commerciƫle meuk weg, het is met synths net als met muziek commercieel is per definitie slecht toch???
en niet commercieele muziek is per defenitie goed ???

of was het nou andersom?

:stupid(bij voor baat mij excuses)

dank voor de tips alleen tot dusver heb ik er niet veel aan want het zijn allemaal windows vst's en ik werk op een mac :bekdicht:

dmg audio equality = eq
cytomic the glue = compressor
effecten = built in renoise effects /reaktor
instr= ik gebruik enkel nog reaktor /zebra 2.5 en goede freeware ( u-he tyrell , iblit , asynth etc...)
less is more

Post anders ff een lijstje met wat je hebt, of is het echt veul te veul?

Ik zou zeggen pak van elk effect degene die jij het fijnst vindt en gooi zo ongeveer de rest weg.;)

Back