[200 bpm jungle] Keelwond

Leuke elementen, coole en soms zelf zeer brute sounds.

Als ik je wat advies mag geven:
Gebruik meer dynamiek en stilte, spanningsboog is belangrijk. De bass mag best soms eventjes missen, ook kunnen de drums dan even op de voorgrond verschijnen. Een break ergens tussendoor misstaat ook niet.

(Op KFC toon) "Zoooooooo die is snellllll met plugins" :okdan:

track voelt als een epileptische histamine aanval na een vingerhoedje speed en een traytje Red Bul.....

Klinkt goed! Hoe heb je de drums geprogrammeerd?

Whooo! Het is lekker agressief en er gaat een hele truukendoos open met FX (DBlue Glitch toevallig?), maar er zit zoals eerder gezegd niet echt opbouw, structuur of dynamiek in. Meteen vol gas van het begin tot eind zo'n beetje. Ik was serieus een beetje buiten adem van het luisteren, haha ;) Wel complimenten voor de coole edits..

die coole edits moeten op bepaalde onverwachte punten komen... als het de hele tijd doorgaat dan schiet het zijn doel voorbij en word het vermoeiend om naar te luisteren... het is een beetje makkelijk om een compleet nummer af te laten hangen van een effect tool die je een beetje staat te tweaken... maar dit is mijn persoonlijke mening uiteraard...

Dat is ook een beetje hoe ik het vond. Het was idd aardig vermoeiend om naar te luisteren, vandaar dat ik ook buiten adem was na het luisteren, haha.. Iets meer doseren graag, dus ook de edits en FX...

Grappig, leuk om naar te luisteren en toch ongelofelijk kut tegelijkertijd.
Dat vind ik best een prestatie ! :okdan:

tijd voor een biertje

ey gasten, bedankt voor de reacties / feedback. Grappig om de reacties te lezen.

Ik heb dit gemaakt in Renoise rond 2007, geen dblue glitch nodig :-) . Ben me ervan bewust dat het een brok energie is zonder intro, midden / enige progressie of einde. Heb denk ik over de 50 verschillende versies van dit soort jungle tracks, bedoeling was een album mix uit te brengen waarin ik de segmenten aan elkaar zou rijgen en zodoende meer muzikaliteit erin krijg door middel van de combinatie met andere tracks.

Heb nog geen album mix gevonden waar ik tevreden mee ben, vindt het te gedateerd klinken dus doe binnenkort een jungle mix als bonus bij een aanstaand meer rustig album (<140 bpm).

Cheers

Back