MIDI interface à la Opcode Studio 64x

ano260124

Gedeactiveerd account
Ik zoek een MIDI interface a là Opcode Studio 64x. Dus 64 kanalen MIDI, 4 x volwaardig IN en OUT. De Opcode Studio 64x ondersteund echter geen WinXP.

Nu lees ik links en rechts dat USB en MIDI nog steeds niet lekker draait. Timing-problemen. Ik denk dus dat ik dus naar een paralelle poort modl moet zoeken (?).

Wat is een goede MIDI interface die voldoet aan deze 'beperkte' eisen? Graag wat ervaringsmotivatie :)

Ik gebruik met veel plezier en zonder problemen de midex3. Is alleen maar 1in 3uit, maar wel usb.
Timingproblemen: wat is dat??
Misschien een midex8 iets voor jou ?

ik gebruik zonder enig timingprobleem de edirol UM880.. daar is nu ook een kleiner broertje van de UM550.... ik raad em aan!

Origineel geplaatst door olafmol
ik gebruik zonder enig timingprobleem de edirol UM880.. daar is nu ook een kleiner broertje van de UM550.... ik raad em aan!

En een leuk extraatje is dat beiden ook werken ZONDER computer, altijd handig.

Humm... jammer dat die 550 niet in een 19" uitvoering is zoals de 880. Maar goed, daar is het mij ook niet om te doen.

Zijn er nog andere opties of is Edirol wel zo'n beetje lonely at the top zeg maar?

Ik heb een tijd lang een parallele 4x midi i/o gehad van Egosystems (nu Esi Pro), beviel me erg goed. Volgens mij wordt hij niet meer gemaakt, maar is misschien wel nog nieuw te koop her en der. Esi is nu over op USB, en voor zover ik heb begrepen zijn die ook erg goed.
http://esi-pro.com/

Een AMT8 werkt serieel en via usb; zelf kiezen. Werkt ook als de computer uitstaat en is volledig te programmeren als patchbay.

Humm... blijkbaar is alles tegenwoordig bijna USB. Ik word oud =(

Maar goed. Ik heb dus minimaal 4x4 nodig en dan kom ik op (prijzen Feedback):

Midiman Midisport 4x4 €149,-

ESI M 4 U € 145,-

Edirol UM-550 €???,-

:confused:

Tja... wat is raadzaam? Wat heeft de laatste latency en werkthet beste samen met het lijstje hieronder? De bedoeling is om ook SoundDiver in te gaan zetten.

:gaap: <- schreeuwt HELLUP! HELLUP!

OK, de Edirol 550 was er niet dus is het de Midisport 440 geworden.

Gezien de historie van Midiman was dit volgens de verkoper een goede keus. Tja... waar zouden we zijn zonder verkopers hehehehe...

Ik ga stoeien :)

:slotje:

Back