Dit is wat Electronische muziek mist

Ik mis dit niet.... maar ieder z'n ding natuurlijk. maar overstuurde bticrushed semi 8 bits geluiden liggen nou niet echt lekker in het gehoor, de patterns zijn dan ook nog eens niveau josti, dus punt is niet echt gemaakt....

ik ben het waarempel met raphie eens :D

ik met raphie EN bass 8)

ik denk dat we sf nu op moeten heffen

Mjah kijk smaken verschillen en nu spreekt de muziek uit de beginpost me niet echt aan.

Maar zoiets als dit spreekt mij zeker wel aan :).
De track heeft even wat tijd nodig om op gang te komen maar ik vind de percussie echt geniaal.

-C-

Ik mis dit niet.... maar ieder z'n ding natuurlijk. maar overstuurde bticrushed semi 8 bits geluiden liggen nou niet echt lekker in het gehoor, de patterns zijn dan ook nog eens niveau josti, dus punt is niet echt gemaakt....

niet echt gemaakt in jouw optiek denk ik? :).

De discussie die nu loopt vind ik wel interessant en ergens is het ook origineel om een drumkit te gebruiken die ik persoonlijk als zo'n ouwe general midi room kit bestempel te gebruiken, ze door weet ik wat te trekken. Patterns zijn minimaal inderdaad maar weet je, het is een startpunt :) van hier uit kan zo'n idee groeien, evolueren tot iets moois.

-C-

speedy j met pullover heb ik bijvoorbeeld ook altijd al eentonige crap gevonden, 1 sirene met wat 909 patterns

Ja en waarom ie het nummer nu 'trui' genoemd heeft? Ik snap het niet.
Hans Teeuwen heeft dus vies geplagieerd van Ome J.

-C-

ja, dat is wel een kutnummer...pullover(trek je trui over je kop) maar ja, het is ook maar net waar je wat mee hebt, nog los van een eventuele bijzondere plek/situatie waar je iets hebt gehoord en beluisterd.

ik vind de lunemex dingen van unit moebius te gek, zullen sommige mensen ook totaal ruk vinden.

Ik vond Pullover wel gaaf.
Maar ik was puber.
Het was nieuw.
En extreem dus rebels..precies passend bij een puber.

Tuurlijk kan het met alleen drums, percussie, hits en effecten, maar het moet leuk om te luisteren zijn, en daar is dan de 'uitdaging'

De eerste 2 muziekjes van de TS vind ik vrij waardeloos, maar wat TS bedoelt kan gewoon. Ik vind het zelfs een leuk idee voor een contest of misschien een eigen draadje of iets dergelijks.

Tuurlijk kan het met alleen drums, percussie, hits en effecten, maar het moet leuk om te luisteren zijn, en daar is dan de 'uitdaging'

De eerste 2 muziekjes van de TS vind ik vrij waardeloos, maar wat TS bedoelt kan gewoon. Ik vind het zelfs een leuk idee voor een contest of misschien een eigen draadje of iets dergelijks.

idd leuke uit daging ,..maak bv een groove met een drum kit ,...twee snares 1 drumbasstrommel en open / closed hats ...groove erop los ,..

lijken wat de diverse ..sf harry ervan brei-t
8~

speedy j met pullover heb ik bijvoorbeeld ook altijd al eentonige crap gevonden, 1 sirene met wat 909 patterns

Hij was zelf ook niet zo zeker van deze track:

Nonetheless, the connection was strong, with Acquaviva and fellow Plus 8 owner Richie Hawtin coming over to Europe and Paap playing "weird places in Canada." On one trip, the aforementioned hit "Pullover" was presented as a candidate for inclusion on an upcoming compilation for the label. They loved it. Paap wasn't so sure. "I told them, 'If we're going to do this track, then I need to record it again because it sounds really shit.' So I re-recorded it in Richie's basement in his parent's house, but by the time I had to leave it was still five minutes too long, so he said 'I'll do an edit on my reel-to-reel.' He basically just cut off the first or last five minutes, but he made a mistake. It was recorded without Dolby but he played it back with Dolby, and it sounded really bad. By the time that record came out, I thought it was horrible. And before I knew it everyone was playing it, saying how good it was.

"I was listening to things like Armando and Mike Dunn and Steve Pointdexter at the time, and I just wanted to do a tool basically, something that you could mix into another record and have going for like two minutes and then go on—something like a break or an interlude. But people took it as a song and apparently it was really catchy. People could sing along with it, and it blew up beyond proportion…Looking back, it opened a lot of doors for me, but if I had had the choice of which track would become the big track that everybody loved, 'Pullover' would not have been that one because it just didn't represent what I was doing at the time."

bron: http://www.residentadvisor.net/feature.aspx?1214

@ fatclap :halleluja natuurlijk! minimalistischer is absurd : )

Pullover, en Poing idem dito, gewoon een catchy geluidje wat tot vervelends toe doorgaat, en de echte variatie zit in in de drumpatronen. heerlijk.

Wat dacht je dan van die houten-klazen-house als hieronder? (Ook vrijwel alleen een overstuurde 909). Als dit niet 18 jaar geleden maar nu zou worden uitgebracht, dan was dit hier regelrecht naar de k#tthread doorverwezen :D
Kan je je voorstellen dat dit toendertijd ook echt in de top 40 heeft gestaan? Wat een giller! :dubbel:

Goeie tracks met (vrijwel) alleen drums zijn er <helaas> wel weinig idd...
Valt niet altijd mee om het interessant te houden om er 'gewoon' naar te luisteren; via P.A. op een feest(je) is 't wel al gauw top [vind ik dan]. :)

Maarre,... misschien een idee om die stijl te gaan maken?
(een paar nummers hadden tochwel tijdens die 3 pagina's heen en weer getyp gemaakt kunnen zijn..)

Back