pretentieuze gekunstelde te-veel-toeters-en-bellen muziek

begint heel goed, mooi sfeertje
op een gegeven moment wil ik wel eventjes bevrijd zijn van de zuigstrings
als dat even weg is kan je denk ik net iets specialere nieuwe elementen introduceren

Dit is echt een van de mooiste dingen die'k gehoord heb sinds mijn aanmelding hier op SF ...
De sound spreekt me erg aan! Kan je wat vertellen over wat je allemaal gebruikt hebt?

Nog een leuke vocal erover?

mooi hoor!

ik vraag me wel altijd af hoe je hier nu op moet dansen, want dat kan als het IDM is. En dan een beetje dom met je armen zwaaien en je hoofd schudden terwijl je naar de grond kijkt zou mij ook nog wel lukken, maar echt inteligent op dansen, kan me er niets bij voorstellen.

Maar goed, flauwigheid. Erg mooi nummer, de zuigstrings gaan mij eigenlijk niet irriteren. Zang zou misschien leuk zijn: iets Goldfrapp achtigs (de rustige nummers) zou wel goed passen denk ik

Heerlijk. Zo'n track die me aan van alles doet denken;-) Mowax drummies, Star Guitar viezigheid, Nathan Fake valsigheid, een vleugje Stereophonics euforie, wat Madonna erotica en een schepje Theme for great cities kadans. Lekker.

in de zon kijken is slecht voor je ogen ! , wel leuke track verder

Ik hoor waar je heen wilt, maar zuigstring is net te dik en na zo'n 40sec is het kunstje wel gedaan, vind het "refrein" iets me pingelig, pakt me niet. zou de zuigstrings dunner willen horen en wat meer emotie in de melodie

Ik reduceer niks, maar diezelfde string sample speelt het hele nummer door....

Dat wil wel eens de bedoeling zijn. Probeer dan wat verder te kijken dan het pattern lang is: het totaalplaatje.

hier zitten helemaal niet veel toeters en bellen in, het is gewoon gesidechained

mooi hoor!

ik vraag me wel altijd af hoe je hier nu op moet dansen, want dat kan als het IDM is. En dan een beetje dom met je armen zwaaien en je hoofd schudden terwijl je naar de grond kijkt zou mij ook nog wel lukken, maar echt inteligent op dansen, kan me er niets bij voorstellen.

Je hebt het al redelijk door, ik zal je vertellen waarom je naar de grond moet kijken. Je gaat met je voeten over een denkbeeldig complex molecuul heen bewegen.

F8.large.jpg

Met je armen beeld je vervolgens je favoriete abstracte kunstwerk uit.

-C-

Klinkt lekker. Ik sluit me bij de anderen aan: dat die string het hele nummer doorgaat en op hetzelfde volume is vervelend. Ik zou de string ergens laten wegvallen en daarna verder gaan met dezelfde bassen maar een andere melodie om het wat minder eentonig te maken. Terug naar minimaal en dan weer opbouwen. Dat werk.

Om duidelijk te maken wat ik bedoel een voorbeeldje van een track die eentonig zou kunnen zijn, maar dat niet is door variatie in de melodie.

Je gaat met je voeten over een denkbeeldig complex molecuul heen bewegen.
[nErD mode]Volgens mij is dit helemaal geen denkbeeldig complex molecuul, maar een kristal structuur van een gemodificeerde Fe(bipy)3 (zit trouwens wel een flinke distortion in de CH3's) [/nErD mode]

Back