Sidechain compressie in logic

bobaphat

Ouwe rot
Weet iemand hoe ik moet sidechain compressen met die LOGIC 5.5 compressor???

je stelt de compressor in, en dan kies je bij sidechain het kanaal waarvandaan je wil sidechainen... let er wel op dat als je een audioinstrument wil doen dat je het naar een bus moet routen voordat je dat kan doen. je kan namelijk geen audioinstruments kiezen in de sidechain.

vergeet niet dat de sidechain de mate van compressie bepaalt! ik doe het zelf ook voortdurend fout (dus dat ik de kick compress met de sidechain op de bas, bijvoorbeeld, in plaats van andersom :D)

misschien moet je je vraag wat specifieker stellen als je een duidelijk antwoord wil ;)

Ik ga alvast wat klooien, die link is iniedergeval zeeer ok.

alvast bedankt

je stelt de compressor in, en dan kies je bij sidechain het kanaal waarvandaan je wil sidechainen... let er wel op dat als je een audioinstrument wil doen dat je het naar een bus moet routen voordat je dat kan doen. je kan namelijk geen audioinstruments kiezen in de sidechain.

Mij lukt het niet. Ik wil een VSTi sidechainen, maar om een of andere reden verschijnt de bus, waarnaar ik hem heb gestuurd, niet in het compressor menu.

Ik heb het volgens mij precies zo gedaan als beschreven op deze site : http://www.omega-art.com/logic/faq/html/faq22.htm#02

Even dit topic nieuw leven in blazen (is zinloos om speciaal een nieuw topic aan te maken ;) )

Heb een vraagje:

Ben nu al een tijdje bezig met Logic Express 7 (op de Mac) en wil ook gaan sidechainen. Alleen deze optie staat niet in de compressor :S

Weet iemand hoe t wel kan / moet in Logic Express 7?

Origineel geplaatst door Etienne
Even dit topic nieuw leven in blazen (is zinloos om speciaal een nieuw topic aan te maken ;) )

Heb een vraagje:

Ben nu al een tijdje bezig met Logic Express 7 (op de Mac) en wil ook gaan sidechainen. Alleen deze optie staat niet in de compressor :S

Weet iemand hoe t wel kan / moet in Logic Express 7?

Same here !! :biertje:

Men neme de compressor uit Logic.
Deze zet je op het kanaal dat je wilt sidechainen.

Nu maak je op een ander kanaal een signaal aan dat je compressor gaat aansturen.
Op de compressor wijs je dit kanaal ook toe aan de sidechain (Audio track4 b.v)
Meestal pak ik gewwon een Kick die ik op elke tel laat mee lopen (wel ff je output uitzetten van dit kanaal).
Dit wordt dus je signaal voor de compressor...ff wat release en treshold aan passen en sidechainen maar..

Dus;

Compressor op het kanaal zetten wat je wilt sidechainen...
Los Signaal spoor aanmaken (door b.v Audio) en van dit apart kanaal de output uitzetten.
Sidechain op de compressor toewijzen aan het signaal kanaal (bv Audio track4)

Hoppa..

Trouwens ik werk met Logic Pro7....neem aan dat dit ook wel moet werken met Express.

Het probleem is dat ik het idee heb dat die optie van sidechain (die rechtsbovenin het menu van de compressor zou moeten staan) niet in Logic Express verwerkt is.

Iemand hier ervaring mee?

Hier bedoel ik dus. :confused: :confused:

pic01.jpg

Die omcirkelde optie krijg ik met geen mogelijkheid te zien. (logic express)

Is die sidecompressie wel met andere pluggins te doen? of is dat in express uitgesloten??

Origineel geplaatst door Subgroover
Logic Express kan NIET sidechainen!!!

Oplossing: Koop Logic Pro! *D

Maak je een geintje of is dit serieus?

Nee dit is serieus... Daarom is het ook Logic Express.

Een tijdje terug wilde ik iemand een lesje Logic geven. Hij had alleen Logic Express. En zat inderdaad geen sidechain mogelijkheid op en dat kon ik dus niet voordoen, helaas.

Er kan wel meer niet in Logic Express. Zoals multichannel Audio Instuments. En de EXS24 is ook uitgekleed tot een sampleplayer... Toch maar over op Pro dan? :P

Origineel geplaatst door Subgroover
Nee dit is serieus... Daarom is het ook Logic Express.

Een tijdje terug wilde ik iemand een lesje Logic geven. Hij had alleen Logic Express. En zat inderdaad geen sidechain mogelijkheid op en dat kon ik dus niet voordoen, helaas.

Er kan wel meer niet in Logic Express. Zoals multichannel Audio Instuments. En de EXS24 is ook uitgekleed tot een sampleplayer... Toch maar over op Pro dan? :P

helaas wel :D ach, hij is gelukkig niet zo heel duur. ;{

Bedankt voor je concrete info, nu weet ik waar ik aan toe ben.

Back