Herkent iemand deze synth?

amorgoz

Ingeburgerd
Beste Forum leden,

Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen welke synth dit is?

De bel achtige synth in het begin:

Het is overduidelijk een preset van een synth, ik vraag me alleen af welke? En misschien dat iemand het duidelijk herkent..

Alvast bedankt voor iedereen die kan helpen.

Groetjes,

Amorgoz

een bel kan ik het niet echt noemen... welke exacte synth het is valt ook niet te zeggen...
welke synthese eventueel nog wel; er is duidelijke portamento te horen tussen de verschillende noten, de basis golfvorm is niet goed te horen maar ik vermoed dat het een gestapeld iets is want je hoort duidelijk een hoge korte tik en nog een (1 octaaf lager) lang geluid...
ik vind het geluid persoonlijk niet echt bijzonder verder...

Klinkt wel heel erg FM-ig, misschien iets dat met Operator van Ableton te maken valt, met een arpje erop idd.

Bedankt voor jullie snelle reacties en hulp maar ik ben door alle presets van de Korg MS2000 gegaan en kon niks vinden wat er op leek.
Ik weet wel zeker dat het een preset is want je hoort vrijwel precies hetzelfde geluid op deze plaat van Ricardo Villalobos op 4.00 minuten:

Synth op 4.00 min:

?

Kurzweil was meteen duidelijk maar de K2000 heb ik nooit gehoord. Heb zelf al jaren een K2500XS en herkende het karakter vreemd genoeg! Vast een preset die een beetje gemod is

Back