[Trance] As like we met in Amsterdam

stevy

Ouwe rot
http://soundcloud.com/sumirez/stevy-forello-as-like-we-met

Weinig over te zeggen, ben benieuwd hoe dit in de oren klinkt bij andere luisteraars! Gemaakt met voornamelijk een goede piano, sylenth1, z3ta en een tikkeltje nexus. Alvast dank voor je reactie, intro/outro gecut.

Laatst gewijzigd:
Preken voor eigen parochie?
Da's simpel natuurlijk.

Je hebt juist meer aan de mensen die met frisse oren luisteren en niet gehinderd worden door een tunnelvisie. Die zeggen gewoon wat ze denken. Zonder dat ze hetw eten zul je als je goed luisterd daar juist veel aan kunnen hebben.

Paul

Ik geef straks overigens nog even mijn idee over het nummer, ik heb hier even niet zo'n geweldige afluistering, eigenlijk helemaal niet.

Leuke track qua geluiden, opbouw, akkoordenprogressie. Wat dat betreft is dit gerust een profi arrangement.

Alleen de geëxciteerde, gesquashte schelle sound maakt het praktisch onluisterbaar.
Klinkt alsof je weinig zin had om te EQ'en en alles gewoon door een multiband gejast hebt, gevolgd door een enhancer.
Omdat alles elkaar in de weg zit (het is een vol arrangement, da's waar), hoor je op de climax iedere laag vechten voor een plaats.

Ik zou de mix nog eens goed bekij... euh -luisteren.

Ik vind de fade in wat lang. Eigenlijk mis ik een echt begin. De rest is heerlijk, vooral de vocals. Wel is de balans in de mix tussen 1:51 en 2:18 een beetje ver te zoeken. Daar zou ik nog wat aan doen.

Ennum de titel lijkt me geen goed engels. Of ik begrijp hem niet goed dat heb ik ook wel eens:) Bedoel je niet iets als "Like when we met in Amsterdam" ?

Dank jullie enorm!

Zmooc, ja ik zat al te twijfelen betreft het Engels :D. Ik had eerst as if we met in Amsterdam. Dat is volgens mij wel correct. Toch vind ik jouw alternatief beter. Het begin heb ik eraf geknipt om meteen met de deur in huis te vallen dichtbij de break en climax, net als het outro.

Zou niet misstaan in de volgende state of trance !
Heel lekker gedaan !

Inderdaad kan er qua mix nog wel wat geknutseld worden, maar qua arrangement en sounds zit het heel goed in elkaar

Heb 'm nog eens teruggeluisterd, ik vind het een leuke track om een remix van te maken, want zoals ik al zei: het arrangement doet me iets, het werkt inspirerend.

Maar goed, mijn planning zegt anders :D.

@ sida,

Eerst een label zoeken, als je dan nog inspiraties hebt om een remix te maken hoor ik het wel!

En fradan en cod17 dank voor het compliment! ASOT zou nog eens mooi zijn :D

ten eerste ben ik geen trance liefhebber, toch neem ik de moeite om even te luisteren want goede muziek is goede muziek en daar mag je de muzikant credit voor geven. als synthforummer help ik ook natuurlijk graag mede leden met hun tracks :)
de track an sich is zeer ok, je weet je ding. ik zou nog iets meer gaan zitten op je mix van de beatloop, hij mag nog iets meer eq aandacht hebben en is nog wat meer uit te halen. de een zou zeggen het mag harder of stompender maar ik vind de subtiliteit erin ergens wel ok, ik zou hem nog iets duidelijker maken 'definieren' , gewoon experimenteren tot dat je hem echt hebt. de opbouw qua trance kennen we allemaal dus daar niks bijzonders over.. de saw melo die op 1:49 erin hakt zou ik haast zeggen is veelste hard en schel, zet die 20 a 30 zachter om mee te beginnen. crashes mogen wat harder .. maar ik moet nageven dat je goed in de buurt zit om een mooi werkje af te leveren. nu nog een andromeda ipv die sylenth en dan ga je de rumble echt voelen, success!!

mix is pijnlijk schrel, geluiden zijn i.d.d. erg nexus, het is mij net iets te veel cheese

leuk, arrangement verdient het wel, zou eens beginnen met je mixer te resetten en alleen maar te cutten en niet te boosten. ;)

Klinkt niet verkeerd. De hoge synth vind ik alleen niet zo mooi. Ik sluit me aan bij de comment hierboven

leuk, arrangement verdient het wel, zou eens beginnen met je mixer te resetten en alleen maar te cutten en niet te boosten. ;)

Vooraleer zo'n dingen een algemene 'regel' worden: waarom niet?

Luisterde vroeger heel veel trance maar de laatste jaren wat minder, maar om maar ff iemand te quoten, I'll give it a go.

Arrangement kan ik weinig slechts over zeggen das gewoon goed, op hier en daar een detail na.

Afmix kan vele en vele malen beter.
- Ik mis heel veel bass. Zowel in de kick als in het algemeen.
- Het klinkt ontzettend schel, zo erg dat bijvoorbeeld die vocal toen ie er in kwam gewoon pijn aan mn oren deed.
- het klinkt allemaal ook een beetje mager, de track mag best wat meer body hebben.
- geluiden zitten mekaar ook (vooral in het mid-hoog) in de weg.
- verder sluit ik me aan bij de comments hierboven.

Succes!

Back