geluidskaart XioSynth vs Motu Ultralite MK3 Hybrid

William18

Nieuwkomer
Beste Medeforummers...

Ik gebruik momenteel mijn Novation XioSynth als (audiointerface) geluidskaart....ik denk dat de kwaliteit van deze geluidskaart behoorlijk goed is.

Aangezien ik altijd op zoek ben naar verbeteringen in de geluidskwaliteit van mijn muziek...vraag ik me af of het aanschaffen van de Motu Ultralite MK3 Hybrid een
verbetering is voor de geluidskwaliteit van mijn tracks...of zou deze investering overbodig zijn en is de kwaliteit van de geluidskaart van de XioSynth net zo goed als de Motu Ultralite MK3 Hybrid.......

wie heeft hier verstand van..en kan mij wat advies geven...

Werk met;
Ableton Live 8
Laptop (voldoende capaciteit, snelheid, asus)
(monitors Adam A5X...mocht dit van belang zijn)

Alvast bedankt!:)

Kort gezegd is een high-end geluidskaart altijd goed voor de kwaliteit van je muziek... Alleen op een onboard 16bit geluidskaart kun je ook prima high quality muziek maken ;)
Verwacht dan alleen natuurlijk niet de headroom die je zoekt voor een nette mix :P

Ik zou me geld in betere monitoring steken, hoewel die Adams niet verkeerd zijn.. misschien een referentie speakersysteem.. Of roomcorrection dingetjes.. Zoals traps, dempers en een kallibreersysteem voor je speakers.. Dat doet een hoop meer voor je sound dan een betere geluidskaart. Maar ik ben dan ook niet bekend met de Motu..

Ok bedankt voor je reply!!...er zijn idd altijd manieren om de overall sound te verbeteren...maar als ik me even focus op de vergelijking tussen de kwaliteit van de XioSynth geluidskaart en de Motu...dan ben ik dus beter af met de Motu...aangezien ik een nette mix wil afleveren met veel headroom.....

iemand nog ervaring met de Motu Ultralite MK3 Hybrid?....(tov de XioSynth....)

maak je de mix binnen je computer, en bounce je deze ook in de computer?
dan maakt het niets uit. de geluidskaart heeft hier niets mee te maken.

maar over het algemeen, zou ik een betere kwaliteit van invoer en uitvoer en stabiliteit verwachten van een Motu of RME dan van een 'interfacedieinjesynthingebouwdis' dus kan het geen kwaad om een Motu te kopen.

het verschil tussen een Motu en de Xio-interface zul je zeker horen, als je het hoort (think about that one! :D)

Maar idd, als je toch in de box blijft dan hoeft het niet echt, hooguit dat je dan een betere kwaliteit afluistering hebt.

het verschil tussen een Motu en de Xio-interface zul je zeker horen, als je het hoort (think about that one! :D)

Maar idd, als je toch in de box blijft dan hoeft het niet echt, hooguit dat je dan een betere kwaliteit afluistering hebt.

En een betere kwaliteit afluistering (DAC) zorgt voor een nettere mix.. makkelijker, sneller op het gewenste resultaat..

Ok bedankt voor jullie reply.....en met "bouncen" wordt bedoeld?? (masteren/afmixen...?)
Ik doe de mix binnen mijn PC (Ableton)...hoezo heeft de geluidskaart hier niets mee te maken?..alleen mbt de latency maakt het al uit volgens mij...

ps als extern gebruik ik alleen een microfoon en dus de Xiosynth....

bouncen = in je computer exporteren naar een audiobestand. in Logic heet het in iedergeval bounce.
het maken van de mix gebeurt geheel in het programma, zelf, het mixen en bouncen kan zelfs zonder geluidskaart, al hoor je dan zelf niets op dat moment.
latency speelt hier ook niet in mee, dat is puur de monitoring, of je moet gebruik maken van externe synthesizers, drumcomputers of effectapparatuur
die aangesloten is via de in- en uitgangen van je Xio. Als je dat wilt doen, is een goede interface zoals de Motu eigenlijk onmisbaar.

Back