[Pop] Janelle Monáe - Tightrope (MvE remix)

Michiel

Ingeburgerd
Het ArchAndroid album van Janelle Monáe heb ik inmiddels grijs gedraaid dus werd het tijd om haar single 'Tightrope' eens flink onder handen te nemen.

Hier incl. videoclip en eigen footage:
Youtube blokkeerde (begrijpelijk) de videoclip vanwege de originele beelden dus daar helaas een alternatief.
Zo klonk de oorspronkelijke single.

Wat vinden jullie ervan?

Klinkt leuk! Ik vind alleen de kick echt enorm irritant vaak voor komen in sommige stukken. Ik luisterde eerst jouw versie en verwachtte juist een drumpartij als in het origineel. Verder vind ik het meer een aanpassing op het origineel dan een echte remix, ik voel niet echt een eigen twist. Desondanks klinkt het gewoon prima en muzikaal!

Bedankt voor je review!
Bedoel je dat de kick op die momenten teruggebracht moet worden tot rechttoe-rechtaan 1 per tel of zelfs minder?
Ik heb haar vocals her en der aangepast maar inderdaad geen chop'n'slice toegepast zoals dat vaak bij remixes gebeurt, ik vind wel dat met mijn arrangement (hele andere akkoorden, instrumenten, de break en het einde) er een ander nummer is ontstaan. Wat zou volgens jou de juiste Engelse term voor deze versie moeten zijn?

Back