Video en audio combineren.

Cornerman

Ouwe rot
Hello,

Ik loop al een tijdje met het idee rond om iets met video en audio te gaan doen. Ik zou dus graag stukjes video, animaties ed tonen op het moment dat ik een stuk muziek afspeel. Ik heb alleen geen idee met welk programma of programma's je dit zou kunnen doen. Alle tips zijn welkom.

Bij voorbaat dank.

[edit]
Ik vergeet te vermelden dat het om live toepassingen gaat. Sorry.
[/edit]

Laatst gewijzigd:
vegas video (nu in versie 4) heeft de beste audio support....
in steinbergs nuendo kan je ook video importeren

Origineel geplaatst door olafmol
vegas video (nu in versie 4) heeft de beste audio support....
in steinbergs nuendo kan je ook video importeren

Ik vergat te vermelden dat het om live toepassingen gaat. (inmiddels aangepast in de eerste post)
Kunnen nuendo/vegas echter goed worden toegepast als "pre live productie tool"?

ok je bedoeld dus VJ tools?

het beste programma dat ik ooit met tegengekomen daarvoor heet Motiondive3, maar dat is helaas alleen in het japans te krijgen...gelukkig is het nog redelijk goed te doorzien, maar hoe je ooit een non-demo versie kan krijgen is me een raadsel, aangezien de developers zelf geen engels kunnen ofzo..

verder is veelgebruikt: arkaos, van een stelletje belgen.. http://www.arkaos.net/site/en/index.html

Olaf

(bekende) Vj tool gemaakt door een leraar van mij en een maat van hem (oa. gebruikt door de nederlandse vj superstars 'vision Impossible') > www.resolume.com

Bedankt voor alle tips zover, ik ga ze nader bekijken. Het is de bedoeling om het geheel te laten samenwerken met reason / ableton live. Waar zou ik eventueel tegenaan kunnen lopen qua problemen ?

Origineel geplaatst door Cornerman
Bedankt voor alle tips zover, ik ga ze nader bekijken. Het is de bedoeling om het geheel te laten samenwerken met reason / ableton live. Waar zou ik eventueel tegenaan kunnen lopen qua problemen ?

dat VJ'en ook een vak is, net als muziek maken ;)

als je gewoon vooraf gedefinieerd beeldmateriaal mee wilt laten lopen zou ik gewoon een aparte computer via SMTP/midi-sync/whatever met daarop vegas of logic of cubase of whatever, een programma dat in ieder geval kan syncen en video kan afspelen over een video-output, mee laten lopen

Origineel geplaatst door olafmol
dat VJ'en ook een vak is, net als muziek maken ;)

als je gewoon vooraf gedefinieerd beeldmateriaal mee wilt laten lopen zou ik gewoon een aparte computer via SMTP/midi-sync/whatever met daarop vegas of logic of cubase of whatever, een programma dat in ieder geval kan syncen en video kan afspelen over een video-output, mee laten lopen

Idd heb je helemaal gelijk in, VJ'en is een vak apart. Misschien wel slim om op dat gebied samenwerking te gaan zoeken.
Alhoewel eboman het ook alleen doet. ;)

Het is voornamelijk bedoeld om wat entertaiment toe te voegen aan het live geheel. Ik ben bang dat het anders wat saai wordt om naar te kijken.
Een aparte laptop daar heb ik ook aan zitten denken. Alhoewel nog een laptop aanschaffen wel wat te gek wordt ben ik bang. Ik wil soms teveel ben ik bang ;)

Zou je het mbv een controller of iets als een micromodular kunnen syncen eventueel?

Ik vind Arkaos echt geweldig hoor!!!! Hopelijk komt er ooit nog iets van een 'hardware-versie' ofzo.
Maar even een vraagje over dit programma; kun je met je eigen keyboard (dus niet met je pc-toetsenbord :frons: )
ook beeldmateriaal aansturen en bewerken?

ja

Attachments

• arkaos.jpg
    arkaos.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 99
Weet iemand of het mogelijk is om video op te slaan in ableton live 6?

zoja waar kan je dat doen?

want ik heb nou een stukje muziek onder een videotje gezet en toen ook nog de video gewarpt zodat ze gelijk liepen.

met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Re: Video en audio combineren.

Origineel geplaatst door Cornerman
Hello,

Ik loop al een tijdje met het idee rond om iets met video en audio te gaan doen. Ik zou dus graag stukjes video, animaties ed tonen op het moment dat ik een stuk muziek afspeel. Ik heb alleen geen idee met welk programma of programma's je dit zou kunnen doen. Alle tips zijn welkom.

Bij voorbaat dank.

[edit]
Ik vergeet te vermelden dat het om live toepassingen gaat. Sorry.
[/edit]

isadora

Ik doe wel een audiovisuele opleiding maar omdat ik nou een stukje film in albeton op de maat van de muziek heb gezet en dat graag zou willen opslaan is mijn vraag hoe doe ik video opslaan?

met vriendelijke groet,

Bjorn Berkvens

Back