[Zomers/Deephouse] Mening gezocht !

AOR

Ouwe rot
Ik krijg telkens verschillende meningen over deze track, maar ik weet niet of die gebaseerd zijn op smaak of wat anders. :D

Wat vind JIJ hiervan? En graag klein beetje onderbouwt. :)

link: http://www.alexorion.com/music/AOR_Inside.mp3

Ohja, let niet op de naam aub. Ben echt te simpel om een leuke naam te bedenken. U wel?

20 views en geen enkele response? Is dit plaatje zo slecht of post ik teveel tracks?

haa chil beat

ik MIS een echte basline. Dat pianootje wat bas speelt heeft nu niet echt impact.
Pas over de helft komt er wat percussie bij die wat laag opvult, maar ik bedoel eigenlijk meer iets van een lekkere basgitaar ofzo.

Verder vind ik die piano sound zelf niet zo geweldig. Beetje dof en zo'n lange release

1 minuut voor t einde lijkt het wel of er naar een andere track gemixt wordt, met die rhodes sound (ofzo)

Maar de chill factor is wel in orde :L

Ik vind het wel een lekkere track! ik vind je strings iets te nadrukkelijk aanwezig, en de track is op de strings na nog al dof, maar ik vind hem wel relaxed!

Wat heeft het nog meer nodig, behalve een bassline. Denk je?

Hey!

Lekker atmosferisch weer! Alleen mis ik idd een basslijn. Je zou mischien ook wat van stemmetjes erin kunnen doen, van die oude Film citaten, en dan een Dub delay er over. Geeft toch wat extra's aan je track.

erg mooie strings! geeft een mooie sfeer.

een bassline mis ik niet echt maar er zou wel een subtiele bassline in mogen zitten, maar hoeft niet perse naar mijn gevoel.

de piano erin mag wel wat helderder... misschien snoeien in de lage frequenties met de eq en lijkt het zo of zit er nogal veel reverb over? dat mag dan ook wel wat minder.

pianootje zou mooier zijn indien ie veel minder als een brij klinkt. meer helder. meer hoog.

verder in het nummer lijkt de drive wel beter te worden, dat is wel mooi :) met die rollende kick.

persoonlijk zou ik er wat vage onverstaanbare stukjes tekst inpleuren... geeft wel een mysterieuze sfeer.

ik zou hem zeker uitwerken!

AOR ik heb hem nog niet kritisch geluisterd, maar het klinkt erg lekker. Begin iets minder, maar bij de opbouw wél heel compleet.
De string melodie komt me heel bekend voor, maar klinkt erg goed. Hoe heb je die strings gemaakt? Zijn het mulltilayer samples of realtime analoge synth? Ze evulueren mooi in de release vind ik nml..

Origineel geplaatst door forcesupreme
Hey!

Lekker atmosferisch weer! Alleen mis ik idd een basslijn. Je zou mischien ook wat van stemmetjes erin kunnen doen, van die oude Film citaten, en dan een Dub delay er over. Geeft toch wat extra's aan je track.

Jah, er is nog genoeg ruimt op sommige stukken voor wat teksten, jah. Ik wilde eerst even de track hier testen voordat ik er allerlei extra dingen aan ging toevoegen. Ik ga wel weer me MD op de tv aansliuiten.

Wat is een "DUB" delay? Klinkt wel ok, namelijk. :D

Origineel geplaatst door fredje
erg mooie strings! geeft een mooie sfeer.

een bassline mis ik niet echt maar er zou wel een subtiele bassline in mogen zitten, maar hoeft niet perse naar mijn gevoel.

de piano erin mag wel wat helderder... misschien snoeien in de lage frequenties met de eq en lijkt het zo of zit er nogal veel reverb over? dat mag dan ook wel wat minder.

pianootje zou mooier zijn indien ie veel minder als een brij klinkt. meer helder. meer hoog.

verder in het nummer lijkt de drive wel beter te worden, dat is wel mooi met die rollende kick.

persoonlijk zou ik er wat vage onverstaanbare stukjes tekst inpleuren... geeft wel een mysterieuze sfeer.

ik zou hem zeker uitwerken!

Er zit inderdaad niet echt een bassline in. Gaat ik aan werken. ;)

Piano is erg zwoel bedoelt, maar verliest wel wat kracht daardoor, misschien dat ik hem kan copieren naar een hogere octave op sommige stukken en ik zal de reverbinstelling even checken, bedankt voor de tip/reminder. :biertje:

Bedankt voor het lusiteren en de goeie tips ! :okdan:

Origineel geplaatst door maxdox
AOR ik heb hem nog niet kritisch geluisterd, maar het klinkt erg lekker. Begin iets minder, maar bij de opbouw wél heel compleet.
De string melodie komt me heel bekend voor, maar klinkt erg goed. Hoe heb je die strings gemaakt? Zijn het mulltilayer samples of realtime analoge synth? Ze evulueren mooi in de release vind ik nml..

Het is een standaardstring uit Reason waar in eerste instantie heel veel phaser overheen gaat en uiteindelijk heel veel delay krijgt. Doordat de releases door elkaar gaan (door de delay) en die phasereffecten lang aanhouden krijg je dat effect wat je bedoelt, althans mits je dat bedoelt. sorry voor de rare uitleg het is pas 6:50 uur. :Z

de kick is veel te hol, daarom klinkt het geheel slecht vind ik
strings te prominent aanwezig t.o.v. andere tunes

Dat is zo'n echo die om de 3 kwart maat gaat... Dat hoor je vaak bij reggea en dub. En ook vaak bij house. Geeft echt een "stoned" effect. Een goed voorbeeld is;

"it began in africa, ca , ca ,ca ,ca etc. etc" *D

Maar dan dat de echo langzaam outfade met een Highpass filter en wat reverb erover. Snapt u? :D

succes

Origineel geplaatst door forcesupreme
Dat is zo'n echo die om de 3 kwart maat gaat... Dat hoor je vaak bij reggea en dub. En ook vaak bij house. Geeft echt een "stoned" effect. Een goed voorbeeld is;

"it began in africa, ca , ca ,ca ,ca etc. etc" *D

Maar dan dat de echo langzaam outfade met een Highpass filter en wat reverb erover. Snapt u? :D

succes

Ik begrijp je helemaal.

Erg tof nummer om op te monteren (video). En dan neemt het beeld de zang over. Dus ja een beetje zang mag er wel bij of een zang phrase. En juist als ik dit schrijf komt er een stemmetje met delay voorbij :)

Origineel geplaatst door Flatron
Erg tof nummer om op te monteren (video). En dan neemt het beeld de zang over. Dus ja een beetje zang mag er wel bij of een zang phrase. En juist als ik dit schrijf komt er een stemmetje met delay voorbij :)

Video? Jah, dat hoor ik wel vaker. Heb jij nog mooie vocals? 8~

heel atmospherisch!

heel atmospherisch!

Heel atmospherisch, de beat heeft denk ik nog net wat meer nodig om hem lekker rollend te houden, wissel de beat iets vaker af!komt helemaal oke!
Groeten LecZ

Ik vind het op zich een lekkere track. Alleen vind ik het gevoel van de beats (beetje stompin house achtig) niet overeenkomen met de melodieomlijsting (beetje zweverig). Maar goed, misschien streef je die combi juist na in dit nummer. Als dat niet zo is zou ik die phasende langere string er gewoon helemaal uitgooien. Dan komen de beats, gitaar en piano veel beter tot hun recht, die worden nu een beetje overstemt. De piano vind ik trouwens erg lekker. De beats klinken een beetje te dof. Met andere woorden: ik zou de boel helemaal omgooien, de zweverige synth eruit en op de downtempo moody house toer gaan.

Back