Omzetten 32 bit naar 64 bit Mac

Synthurion

Ouwe rot
Misschien kan iemand me hier helpen met de volgende issue?

Volgens de gegevens die ik heb zou ik de optie voor het omschakelen van 32 bit naar 64 bit op de Mac moeten vinden in get info nadat ik de Application folder Logic aangeklikt heb maar ik kan daar nergens de optie vinden misschien dat iemand hier weet waar ik deze wel kan vinden?

Alvast hartelijke bedank!!

Hier werkt het prima. Bij mij (waarom weet ik niet) kan ik kiezen voor Show Info en Toon Info.
Ik moet voor Toon Info kiezen (rechtermuis op de Logic Pro.app) en dan staat er dit:
Logic32bitMode.png

Kijk nog even goed.

Trouwens, ik heb zelf de ervaring dat de 32 bit versie beter draait. Heb een tijdje de 64 bit versie gedraaid, maar ik vond het super irritant dat elke plugin zich via de 64to32bit bridge opent. Behalve als je 64 bit plugins hebt dan, maar die zijn er nog niet zo veel...

Thanks! Subgroover, ik gaat nog eens een keertje kijken zo aan het voorbeeld te zien moet het ergens staan. :stupid

Subgroover ik heb nog eens gekeken en op de plek waar bij jou afbeelding staat open in 32 bit mode daar staat bij mij optie gedeelde map.

Nu vermoed ik dat ik waarschijnlijk bij de installatie van Snow Leopard de instelling 64 bit niet aangezet heb (weet het niet zeker maar dat zou een mogelijkheid kunnen zijn ik weet niet of die optie er ook zit of dat MacOS dat gewoon mee installeert) dus ik ga voor de zekerheid SL er nog een keer overheen zetten, wellicht dat ik de optie daar dan ergens ga tegenkomen.

NIET opnieuw installeren. 64bit is gewoon een opstart modus, niet meer en niet minder.

Of OSX default opstart in 32 of 64bit hangt van je hardware versie af maar in principe kunnen alle machines met 64bit hardware OSX ook in 64bit draaien. OSX kan echter in 32 bit ook gewoon 64bit applicaties draaien.

Net als Subgroover al aangeeft zie ik ook het voordeel niet behalve als al je plugins 64bit ondersteunen. De 64bit bridge is alleen maar irritant.

Je kunt testen of je machine in 64bit wil booten door de 6 en de 4 ingedrukt te houden tijdens het opstarten. Echter moet wel al je randapparatuur (zoals je audio interface) ook 64bit compatible stuurprogramma's hebben.

Okay dat klinkt allemaal overtuigend bovendien krijg ik het ook niet voor elkaar.

Ik heb zelfs gisteren een schone installatie gedaan 'moest toch gebeuren' en daarmee meteen gekeken of het daarna wel zou lukken maar weer zonder succes. Ik draai MacOSX dus het zou wel moeten lukken maar zoals jullie al aangeven maakt het over gehele linie niet zo gek veel uit dus laten we het er gewoon bij. Voor mij was het idee erachter als het er toch op zit waarom niet gebruiken dus inderdaad verder niet zo heel erg belangrijk.

Bedankt voor jullie hulp! :okdan:

Voor mij was het idee erachter als het er toch op zit waarom niet gebruiken dus inderdaad verder niet zo heel erg belangrijk.

Dat had ik ook! Alleen toen bleek het eerder irritant dan nuttig... :)
Welke versie van Logic draai je als ik vragen mag?

Welke versie? Alleen Snow Leopard is 64-bit. En je Mac moet natuurlijk ook 64-bit hardware hebben. Zeker omdat je dat 32-bit vinkje niet hebt vermoed ik dat het aan één van beide schort...

Nee ik draai op Snow Leopard nu en draai op een Mac Mini Intel Core 2 Duo volgens mij heeft hij gewoon 64 bit aan boord.

Waarom wil je op een mac mini in 64bit mode werken? Daar heb je toch helemal niet genoeg geheugen voor? Dat is naar mijn weten het enige voordeel van 64bit....je software kan gebruik maken van al het ram wat je in je computer hebt zitten (en theoretisch oneindig veel). Is dus vooral handig voor samples e.d..

Dan kijk je alleen maar naar de adresbus. Een 64-bits databus haalt natuurlijk ook twee keer zoveel data naar binnen in één handeling als een 32-bits databus. Dus een native 64-bit applicatie heeft in principe ook nog wat performance-voordelen (waar hij op OS X overigens geen 64-bit kernel voor nodig heeft).

Back