Switch naar Windows7

Tanzkonsol

a.k.a. SLAVES OF SINUS
Mijn laptop met Vista is op sterven na dood en ga een andere laptop met Windows7 aanschaffen. Ik ben niet zo'n grote techneut, dus heeft iemand tips of waarschuwingen bij het overzetten van gegevens? Bestaat er risico bij bijv. het overzetten van de vst's op het nieuwe besturingssysteem?

VST's zul je voor het grootste deel toch allemaal opnieuw moeten installeren, alleen kopieren heeft vaak geen zin. Verder zorgen dat je een goeie backup van alle belangrijke bestanden hebt natuurlijk en dan kun je het gewoon overzetten naar je nieuwe computer.

Ook even opletten dat 64bits Windows niet alle 32bits plugins lust.

ik heb de overstap naar windows 7 ook gewaagd maar niets dan ellende met drivers die niet werken ed. beter keer je terug naar XP. het werkt bij mij in elk geval en dat is al heel wat.

Wel een beetje raar om een 10 jaar oud besturingsysteem erop te knallen, ....... Maar ALS dat het enige is wat werkt zou het geen groot probleem moeten zijn om de hele boel te backuppen en op je nieuwe labtop te zetten

Ik ben erg blij met Win7, nooit ergens last van gehad - oude drivers doen het ook gewoon. Totale onzin om XP te moeten gebruiken in 2011 (en dat van een sceptic).

Ik ben erg blij met Win7, nooit ergens last van gehad - oude drivers doen het ook gewoon. Totale onzin om XP te moeten gebruiken in 2011 (en dat van een sceptic).

Ik gebruik nog XP omdat mijn midi-patchbay nog ouder dan XP is :)

Het werkt, en ik doe voorlopig gewoon ff niet mee met 64bits audio. Maargoed, mijn focus ligt toch mn op hardware en gebruik de pc meer als veredelde multitrack.

Back