Cubase/Ext Instr./autom. delay comp.

HUEY

A flying legend
Ik ben bezig met het installeren van external instruments in Cubase 5.
Dit gaat prima (Midi device aanmaken, ext instr. aanmaken+associate midi device etc etc.)
echter;
Ondanks de automatische delay compensation in Cubase m.b.t. ext. instr. blijf ik met een latency zitten van ong. 14ms welke ik handmatig moet compenseren ?
Ik heb met verschillende synths/samplers geprobeerd, 2 verschillende midi interfaces, 2 verschillende geluidskaarten (saffire pro en saffire pro10) verschillende settings voor AISIO instellingen voor de geluidskaart, maar het blijft ong. 14 ms onder alle omstandigheden. Ik heb wel gelezen van op diverse fora van extra latency ondanks de automatische delay comp. van Cubase, maar dit was altijd onder de 2-10 ms.

Iemand enig idee?

Attachments

• delay1.jpg
    delay1.jpg
    25,5 KB · Bekeken: 133
Op het plaatje wat je hebt toegevoegd kan ik niks lezen, heb je in de VST bay de External Instrument toegevoegd en die dan gekozen bij de MIDI OUT (in de track inspector)? Ik heb 4 synths als ext. instr en dat loopt retestrak...

Het plaatje is inderdaad wat klein ja.
Ik heb gedaan wat je schrijft. Het werkt ook wel, maar ik moet de delay (van het meest bovenliggende venstertje op de foto) ongeveer 14 ms verschuiven om hem strak met mijn interne metronome mee te laten lopen, terwijl dit toch met "automatic delay compensation" in Cubase niet nodig zou moeten zijn naar mijn idee.

Waarschijnlijk ligt het aan je PC. Wat zijn de specs?

Back