Als je een externe effects unit hebt en je wil deze integreren in Cubase dan kan dat dmv de External FX tab in de VST connections. Ik heb nog een oude SPX900 van Yamaha en ik dacht: kom laat ik die eens definieren in Cubase. Echter wat ik niet snap, is waarom er een MIDI device gekozen moet worden (associate MIDI device) Waarom?
Ik wil gewoon via mijn saffire geluidskaart een opname maken van bv gitaar met wat galm.
Ik dacht, de galm voeg ik toe via external FX. Dat gaat dus niet zonder die MIDI device koppeling?
Hoe krijg ik dit nu voor mekaar?
Als work around heb ik de gitaar output rechtstreeks op de SPX geprikt en de output van de SPX naar de saffire. Dit werkt prima. Maar dan komt bij mij weer een nieuwe vraag op: Omdat dit prima werkt, waarom dan nog de funcite External FX in Cubase?
Kortom, kan iemand me hierin wat uitleg geven?
Ik wil gewoon via mijn saffire geluidskaart een opname maken van bv gitaar met wat galm.
Ik dacht, de galm voeg ik toe via external FX. Dat gaat dus niet zonder die MIDI device koppeling?
Hoe krijg ik dit nu voor mekaar?
Als work around heb ik de gitaar output rechtstreeks op de SPX geprikt en de output van de SPX naar de saffire. Dit werkt prima. Maar dan komt bij mij weer een nieuwe vraag op: Omdat dit prima werkt, waarom dan nog de funcite External FX in Cubase?
Kortom, kan iemand me hierin wat uitleg geven?