Niet echt een synth liefhebber, maar wel Rhodes, Wurlitzer en Hammond:)

VintageInstr

Ingeburgerd
Hallo allemaal!

Mijn naam is Gandert De Boo. Ik ben al jaren geobsedeerd door oude muziekinstrumenten, voornamelijk uit de jaren 60 en 70. Alhoewel dit het synth forum is zie ik ook genoeg discussies en threads over instrumenten langskomen die mijn hart sneller doen kloppen, zoals Rhodes, Wurlitzer, Hammond en Clavinet.

Sinds enige tijd heb ik een bedrijf, Vintage Instrument Service, dat zich puur met reparatie en onderhoud van deze instrumenten bezighoud. Graag wil ik op dit forum mensen die vragen hebben helpen met mijn expertise, bijvoorbeeld met aankoopadvies of bij defecten.

groeten

Gandert

welkom,
denk dat de genoemde instrumenten hier zeker op veel belangstelling kunnen rekenen.
heb me bijvoorbeeld vaak afgevraagd wat de grote verschillen tussen de verschillende types rhodes zijn en zo.

Er zijn inderdaad door de jaren heen wijzigingen geweest in gebruik van materialen waardoor subtiele verschillen in klank kunnen ontstaan. Het belangrijkste is toch altijd de afstelling en de staat van de Rhodes;)

zijn sommige wat harder van klank en andere weer wat meer mellow, of is dat puur een kwestie van afstelling ? ( weet wel het een en ander van synth's , maar ep's zijn wat onbekender terein voor mij, alhoewel ik er ooit nog wel eens hier een zie komen staan . ze klinken altijd erg lekker )

Hey welkom!

Ik ben ook liefhebber van dit soort instrumenten.
Erg leuk om een service-professional op dit forum erbij te hebben.

Zelf heb ik ook enkele EP's in mijn bezit waar ik graag op speel.

Welkom.
De genoemde spullen zijn geweldig. Ben er ook een liefhebber van.

Back