sys-ex controllers voor bijv, matrix 1000

Origineel geplaatst door glennplumber
Mmmm .....

..Zij geven mijlen lange sysex taal had ik het idee.

...

dat kan je controleren met midiOX als je wil. vind ik zowiezo een erg makkelijk tooltje bij 't programmeren van sysex e.d. lekker overzicht en duidelijk wat er in en uit gaat.

Origineel geplaatst door oozi
dat kan je controleren met midiOX als je wil. vind ik zowiezo een erg makkelijk tooltje bij 't programmeren van sysex e.d. lekker overzicht en duidelijk wat er in en uit gaat.

Bedankt voor de tip !!

Alleeen ben ik niet opzoek naar software .... k'heb nu ook sounddiver al wat prima werkt. Het ging mij dus om live-controlle

*D

dat snap ik, maar ik bedoel ook dat je je matrix aan je pc met midiOX hangt, zodat als je dan aan de matrix wat verandert je in midiOX kan zien wat voor sysex vertaling hij voor de betreffende edit uitstuurt. waarna je deze kan kopieƫren en aanpassen om in je controller onder een knop te plakken. menig uurtje zo besteed, met midiox en de drehbank editor open..heerlijk.

Origineel geplaatst door olafmol
ik gebruik deze van Mark Strijbos:

http://home.hccnet.nl/mark.strijbos/syn/m2001/index.html

ik heb zelf geprobeerd om in midi-XOR een soort vertaler van midi-CC naar sysex voor de M1000 te schrijven, heb ooit vroeger wel eens midi editors gemaakt, maar kwam er al snel achter dat de sysex implementatie van de M1000 voor alles behalve de basics compleet vreemd is, dat werd ook door Mark bevestigd..... ik denk dus dat die kenton profiles alleen maar de basic dingetjes doen, en dat de rest niet benaderbaar is..maar dat weet ik dus niet zeker....

dat is idd een hele fijne editor

Dit is inderdaad cool:

Patch parameters are mapped to Continuous Controller numbers to easily interface with external hardware controllers.

Back