Kurzweil PC3x ruis

ano040425

Gedeactiveerd account
Hallo,

Mijn Kurzweil PC3x produceert de laatste tijd een nogal irritante ruis. Deze komt uit alle outputs, Main, Aux en Headphones. Ik weet niet zeker of dit er vanaf het begin al was, of dat ik het nu pas opmerk. De ruis is behoorlijk luid in ieder geval, een stuk harder dan mijn JX3P met chorus aan, en dat ruist al behoorlijk.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad, en belangrijker, weet iemand waar het aan ligt/een oplossing?

DA-converter?

Ik heb een pc3 en die produceert de laatste tijd ook een hoge (beetje digitaal aandoende) ruis.
M'n beeldscherm flikkert ook (los contactje neem ik aan)...
Het kan best zijn dat wanneer dit flikkerend lampje verholpen is de ruis ook verdwijnt.

Het heeft ook wel iets weg van een aarde probleem.
Heb je dat ook al gecheckt?

Ik heb begrepen dat er met de eerste serienummers van de PC3 serie wat problemen waren. Of daar ook problemen met ruis tussen zaten weet ik niet.
Ik heb zelf een PC3K en die gaat als de brandweer, maar mogelijk dat je op Kurzweil fora iets wijzer kunt worden. Sonik State of op de community die via de website zelf is te benaderen.

Ik heb hem niet bij de hand en kan het serienummer niet checken, maar het is nog een vrij nieuwe, nieuwgekocht toen de PC3K ongeveer uitkwam, dus het zal waarschijnlijk geen vroeg serienummer zijn.

Ik heb dat ook gehad met mijn PC3x. Terug gestuurd naar Music Store, en zij hebben hem toen gerepareerd. Nu doet hij het weer perfect. Het probleem schijnt inderdaad nogal vaak voor te komen helaas...

Oke, fijn om te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben, en hij valt nog binnen de garantie, ook bij Music Store. Da's dus goed nieuws. Het vervelende is wel dat ik het ding vaak live gebruik, dus dat zal op zoek worden naar een vervanger, die iemand uit wil lenen.

Back