Budget monitoren

Ik ben toch weer aan het twijfelen geslagen.
maar in de handleiding staat nadrukkelijk dat ze niet in de buurt van monitoren (tv-pc) moeten staan, want ze zijn niet magnetisch afgescherm. Nu ga ik ze daar juist bij gebruiken bij die pc.

Ik weet het niet 100% zeker, maar geldt dit niet alleen bij monitoren/tv's met een beeldbuis? Moderne, platte schermen hebben hier volgens mij geen last meer van.

Oude schermen met een beeldbuis gaan raar beeld geven als er een magneet (bijvoorbeeld een speaker) dicht bij is.

wordt vervolgd.....Paul

Dillema :D

Tannoys zijn de beste van de 3 maar idd niet afgeschermd. Vind die mackies en krk's niet je van het in het hoog te ongedetailleerd te boomie

Check ook de Adam's die klinken erg plat/ straight/ eerlijk. Of anders door sparen voor iets betere monitoren?

Verders om rekening mee te houden is klantenservice. Tannoy sucks na 2 jr garantie periode. Verders hebben ze andere garantie voorwaarden op actieve onderdelen dan op passieve onderdelen. 3 x raden wat kapoet kan gaan :P

ff voorbeeld van imo goede klantenservice :

Policy regarding repairs / service to older products Question
What is the policy for repairs / service to older TC products?
Answer Our policy is to be able to provide service and repairs for a product for at least 7 years after it was purchased.
However as the market for electronic components is changing very rapidly, there may be situations where we are unable to source replacement components for older products, as some of them may simply no longer be available from the original manufacturers.
Nevertheless, to the extent that we have components in stock, we will be able to provide service and repairs for a product, well beyond the 7 original years.Furthermore, as reliability and confidence in the quality of our products is paramount to us, we will always evaluate carefully whether repairing a product will make sense to our customer, both in terms of ensuring future reliability and safety, and both in terms to buying another new replacement product instead.

Edit:

Dit is trouwens een goeie tiep:

https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1390131&postcount=82

Laatst gewijzigd:
Vandaag toch maar even vanuit Delft naar Goes gereden om daar 3 monitoren te luisteren.
Tannoy,mackie en KRK

Direct viel de KRK af. In vergelijking met de tannoy.
Krk klonk dof en mat in vergelijking met de sprankelende Tannoy (501A)

De Mackie moest even gehaald worden uit het andere magazijn en al genietende van een kop koffie heb ik een tijdje zitten luisteren naar de Tannoy.

Toen de vergelijking met de Mackie. De Mackie klonk goed. Inderdaad beter in het laag, maar miste wat mij betreft de helderheid van de Tannoy. Nog even goed vergeleken, maar mijn keuze stond eigenlijk vast. Het werd de Tannoy 501A.

Hij staat nu hier thuis en de eerste klanken zijn mooi en wederom heel sprankelend. Ook hier bij mij. Ik mis het laag absoluut niet, want het valt me op hoe massaal geluid er toch uit komt. Het laag is voor mijn situatie ruim genoeg. Wel schrok ik even toen ik na 5 minuten spelen ineens een enorme brom toon kreeg. Wat was dat? Vermoedelijk had ik de jack niet stevig genoeg aangedrukt want nadat ik die er even in en uit had gedaan was het probleem verholpen.

Er is gelukkig geen probleem met het feit dat er geen magnetische afscherming aanwezig is.

Het is goed dat ik even op en neer naar Goes ben gereden, want was toch wat gaan twijfelen over de Tannoy, maar na beluistereing was die twijfel meteen weg.

De komende dagen gaan we de zaak eens goed testen. Maar voorlopig erg tevreden met het setje.

Paul

:okdan: Dank voor de het meedelen... heb in een ander klein studiootje ook binnenkort wat nodig dus.. Nog een beetje gunstige prijs??

Hihi iemand die eerlijk is :D...... die krk's zijn leuk maar dof idd, vind ik ook, te boomie zoals ik dat noem.

Zijn wel inspirerende monitoren maw leuk om muziek op te maken. Maar niet om op te monitoren. Je zou ze eigenlijk als 2e set erbij moeten hebben :P

Heb je trouwens vergeleken met de duurdere merken/ versies, zoals adams, dynaudio enzo ?

Gefeliciteerd met je aankoop imo goeie prijs/ kwaliteitsverhouding.

Ik heb niet vergeleken met duurdere types.
Wel overwogen, maar dan loop je misschien het risico dat je eigenlijk niet tevreden bent, omdat je beter hebt gehoord.

De pris is 290,- voor het setje en wat ik nu heb gehoord is dat een zeer gustige prijs.

Voor een kleine studio absoluut aan te raden en als je over een tijdje toch wat meer laag wilt hebben dan kan je altijd nog een subwoofer erbij aanschaffen, maar in mijn situatie denk ik dat niet nodig te hebben. Hier zit best een stevige bas in.

Paul

Thnx voor je reply. Heb je over na gedacht. Klopt helemaal wat je zegt, lol.

Heb ik dus wel gedaan met alle gevolgen van dien 8~

Heb ooit de Reveals gekocht op goed geluk, en eeh ben er nu 10 jr later nog steeds erg content mee. Cristal clear geluid :)

Maar eehm binnekort horen we leuke producten van u ?

Ben benieuwd :)

Edit: een goede koptelefoon, stap 2 ?

Thnx voor je reply. Heb je over na gedacht. Klopt helemaal wat je zegt, lol.

Heb ik dus wel gedaan met alle gevolgen van dien 8~

Heb ooit de Reveals gekocht op goed geluk, en eeh ben er nu 10 jr later nog steeds erg content mee. Cristal clear geluid :)

Maar eehm binnekort horen we leuke producten van u ?

Ben benieuwd :)

Edit: een goede koptelefoon, stap 2 ?

Ik weet dat mijn leeftijd boven het gemiddelde hier ligt, maar zo voel ik me wel heel oud hoor ;)

Tsja en leuke producten van mijn hand daar is natuurlijk meer voor nodig dan goede spullen. Mijn persoontje zelf is vrees ik de beperkende factor, maar ik doe mijn best. Ik ben nu bezig met een workshop: "making uplifting trance" (sonic acedemy). Ben bij les 31 van de 38. Maar merk wel dat ik nu wat dingen anders moet gaan mixen. Binnenkort zal ik het definitieve product online zetten.

En een koptelefoon is nu wel weer een probleem, want die aansluiting is er niet meer. (ik ga direct van mijn geluidskaart naar de monitoren), dus er is nog een stap 1b nodig daarcvoor. Een mixertje....

Zal wel moeten tzt, want ik ben vaak tot diep in de nacht bezig met de "niet mix" dingen (want mixen kan niet op de koptelefoon vind ik)

Paul

Haha leuke zij sprong met dat leeftijd gedoe :okdan:

moet je tzt eens een X proberen. Sinds ik een koptelefoon heb gekocht is er een wereld voor mij open gegaan. Lijkt wel alsof mn gehoor zich heeft aangepast in positieve zin.

Back