Who the F@#@ is artefact?

artefact

Mr. Wicked
Okay dan op veler verzoek even kort een introductie. ;-)

Artefact is een triphop project uit eindhoven, bestaande uit producer (maxim schram), zangeres (yvette roovers) en contrabassist (thijs willemsen). Ik werk nu zo'n 2 jaar met Yvette, en Thijs is er nog maar net bij. Voorheen maakte ik meer instrumentale muziek en toen zat jullie trouwe forumgenoot Fuse er nog bij. Maar dat is toch minstends 3 jaar geleden. Fuse is nu solo verder onder de naam dOT. Hij richt zich nu op allerlei stijlen, ik pak het iets minder breed aan. Globaal gezien ben ik nu zo'n 7 jaar bezig. Waarvan nu 2 echt serieus, naast een baan op de universiteit om te kunnen eten. hehe.

Door de jaren heen heeft artefact zich bewogen van industria/idm/ambient toen naar triphop/downtempo nu. Sinds de samenwerking met Yvette is de ommekeer naar triphop pas echt begonnen en we worden nu vaak vergeleken met Lamb en "tot vervelends toe" de Ray of Light cd van Madonna. ;-) Wat op zich een mooi compliment is.

Ons doel blijft het maken van gevoelige electronische muziek. We staan inmiddels op een aantal compilatie cds (non-exclusive) en platenmaatschappijen tonen interesse d.m.v. angstaanjagende contracten. Dat houden we dus nog even af. In de tussentijd gaan we lekker door met muziekmaken en optreden. Je ziel verkopen kan altijd nog. :)

Laatst gewijzigd:
Volgens mij komt al het muzikale talent uit Eindhoven :)

Artefact, noem eens wat namen van compilatie CD's waar jullie op staan.

welkom artefact. het is altijd leuk om (voor mij) bekende namen tegen te komen

Heeeee Mexx,

Wat deze aardige meneer vergeet te vertellen is dat hij heeel veel van Apple weet, Logic Audio en softsynths. (dus niet alleen Live)

Trouwens je setup mag je zelf opnoemen als je wilt. Maar kan verklappen dat geen analoge bak bij staat. (komt nog wel)

En mag ik dan ook nog even vermelden dat m'n bandnaam doT is. Wellicht lastig maar als ik maar genoeg blijf doorzeuren wordt het uiteindelijk wel goed gespeld. ;)

Artefact? heb ik niet eens een demo van jou gehoord van een interface CD(of was het een FM cd)? klonk goed :)

iig welkom op dit forum.

nou welkom dan, artefact!
kan ik hier nog een keer zeggen dat hetgeen wat ik van jullie gehoord heb echt cool was [purification, horizon... geloof ik].
toch jammer dat je in eindhoven woont en niet in delft :D
hmm laten we maar zeggen dat alle TU-steden gaaf zijn...
benieuwd naar je setup!

Daar komtie:

Apple Powermac G4, 400MHZ 448mb RAM dual Screen

RME Digi 96/8 ADAT
Yamaha 01V ADAT
Akai S3000XL
Korg Wavestation EX
Roland JV-2080
MOTU MidiExpress XT
Tannoy Monitors

Logic Audio Platinum + EXS24
PPG, FM7, Absynth, the Grand

Apple iBook met OSX en Ableton Live
Midiman Oxygen8 Midicontroller keyboard.

Rode NT 1 Mic
Sennheiser Headphones HD 265

2x Technics SL1200 (staan nu stof te verzamelen)
Numark Mixer

Orgineel geplaatst door bambamstudio
EINDHOVEN DE GEKSTUH!!!!

Wel ontopic blijven heer. ;)

Back