Vooraankondiging Synthforum Contest 2025

ishi

Administrator
Staff member
Dames en heren, jongens en meisjes,

De feestmaand is aangebroken. Sinterklaas, Kerst en natuurlijk de Synthforum Contest! Dit jaar wordt hij voor de 24e keer georganiseerd. Pak je agenda erbij en noteer de volgende data met hoofdletters in het rood:
  • Inzenden: zondag 7 december tot en met zondag 28 december.
  • Luisteren en beoordelen: alle inzendingen worden op hetzelfde moment vrij gegeven, namelijk op maandag 29 december. Tot en met zaterdag 24 januari kun je de inzendingen beluisteren.
  • Stemmen: in de laatste week (van zondag 18 januari tot en met zaterdag 24 januari) kun je je stemmen uitbrengen.
  • Uitslag: op zondag 25 januari weten we wie zich het komend jaar de koning of koningin der vaderlandse synthmuziek mag noemen.

Begin op tijd met het afronden of oppoetsen van je beste track van dit jaar. Voor de winnaar ligt er weer eeuwige roem in het verschiet!

Tot over 7 dagen!

Update:
De Synthforum Contest 2025 is inmiddels begonnen! Tracks kunnen vanaf nu worden ingestuurd. Alle informatie vind je in deze draad.

Laatst gewijzigd:
heel confronterend om te zien hoe weinig tracks ik dit jaar heb afgemaakt. En ik had tijd zat. Maar ik zit niet zo goed in mijn vel, wat dan vast weer tekst doet schrijven voor 2026? :D Kijk al uit naar jullie inzendingen, lieverds! :dj:

Mijn nummer wordt eentje van het album New Horizons, het laatste nummer van dat album.

We gaan weer luisteren.als ik s'nachts eens niet kan slapen.Hopelijk val ik niet in slaap dan.😙

We gaan weer luisteren.als ik s'nachts eens niet kan slapen.Hopelijk val ik niet in slaap dan.😙
Ach mijn shit wekt je wel. Of start n nachtmerrie 🐴

Iedereen veel plezier!
Ik sla deze keer over. Ben wel lekker productief dit jaar met het maken van production music in uiteenlopende genres (uitgebracht of uit te brengen), maar daar zit dan weer net niet een track tussen die ik leuk en 'eigen' genoeg vind voor de SF contest, ook rekening houdend met de uitslag van de vorige keer, waardoor ik de lat misschien te hoog ga leggen. :) Kortom veel muziek gemaakt, maar niet per se SF contest materiaal, in mijn eigen beleving...

Iedereen veel plezier!
Ik sla deze keer over. ... maar daar zit dan weer net niet een track tussen die ik leuk en 'eigen' genoeg vind voor de SF contest, ook rekening houdend met de uitslag van de vorige keer, waardoor ik de lat misschien te hoog ga leggen. :) Kortom veel muziek gemaakt, maar niet per se SF contest materiaal, in mijn eigen beleving...
Wat mij betreft is alles SF contest materiaal, het leuke is net dat we hier heel breed gaan over wat er met de synths gemaakt wordt. En wat de hoogte van de lat betreft, als ik daar rekening mee moest houden dan moet ik nooit meedoen met de contest. Mijn tracks klinken niet professioneel, zelfs niet amateuristisch, maar als ik nooit eens mezelf ertoe zet om een track af te werken dan wordt het zeker nooit beter. En de contest is een goede stok achter de deur om eens iets af te werken.

Ik heb zelf ook niet t beste jaar achter de rug (ik las dat ik niet de enige ben), en dat heeft ook bij mij een flinke deuk geslagen in mijn productiviteit.
Je hoort wel eens dat het beste werk van sommige artiesten voortkomt uit een flinke bak ellende... Maar ik werk niet zo blijkbaar... Ik voel zelf de meeste muziek als ik als een gelukkige idioot aan de knoppen kan/mag draaien geloof ik 😂

Maar langzamerhand komt alles wel weer op zn pootjes terecht en muziek maken blijft leuk.

Ik heb daardoor wel veel kleine stukjes gedaan, alleen geen 'hele nummers'. Maar ik ga kijken of ik nog iets kan afmaken of iets anders instuur-waardigs heb. Ik heb de voorgaande edities veel plezier gehad met het lezen van de feedback en het luisteren van de competitie en het zou jammer zijn om dat te missen.

Alvast sorry in elk geval voor de ondermaatse inzending die wellicht het resultaat gaat zijn van bovenstaande 😂

Ojee. Moeilijk jaar voor meerdere peeps, ook hier, verbouwing, weinig tijd, vrouw im ubergang und niet altijd ubermeewerkend (lees, stressvol hormonen gedoe) ;)

Ff spitten naar iets, maar heb heus wel iets uitgepoept dit jaar , en als ik niks vind, dan alsnog een leuk doel voor t eindejaar🫶

Hey leute, ik ga dit jaar ook skippen, kwestie van andere prioriteiten... Ik zal vast wat tracks luisteren, maar actief meedoen kost me nu teveel tijd. Allen succes en veel plezier!

Back