een ECHTE delay/vertraag apparaatje..bestaat ie?

squezel

Leon Du Star
Hey mensen,

Bestaat er ook een apparaatje die LETTERLIJK het signaal vertraagd?
Dus eigenlijk een delay pedaaltje, zonder feedback..en 100% wet

Voorbeeld:

Je hebt 2 apparaten A(master) & B(slave) die gesynced zijn via midi, maar B loopt ietsje achter..
Vaak kan je bij een MASTER een MTC offset aangevem, maar die is altijd POSITIEF..dus dan zou B NOG meer achterlopen.

MTC is leuk en aardig, maar is er niet gewoon een simpel (te maken?) apparaatje die gewoon jack-in jack-out heeft, met een potmeter met de vertraging?

Ben benieuwd

Leon

Dat bestaat ja.

Dat soort delays worden namelijk gebruikt om grote geluidsinstallaties met meerdere spaeker arrays die ver uit elkaar staan faserein te trekken. Vaak heeft zo'n delay 1 ingang en meerdere uitgangen waarvan je de delay verschillend in kan stellen.

...de speakers verder weg heten dan ook wel delay stacks.

Op de meeste audio processoren zit het standaard in. Maar is niet goedkoop.

Licht je toepassing eens verder toe..

Volgens mij moet je wel een delay /fx bak kunnen vinden waarop je de repeat op 1,feedback 0%, geen filter, 100% wet, kunt zetten toch? Gaat het specifiek om een pe(n)daal?

Bij de radio gebruiken ze die dingen om bv. een scheldende beller op te kunnen vangen in een 'live' uitzending.

Bij de radio gebruiken ze die dingen om bv. een scheldende beller op te kunnen vangen in een 'live' uitzending.

Zeer handig ook!

** Kuche** Cappuchino op zaterdagochtend, Radio 2 **Kuche**

je kan een oude bss omnidrive op de kop tikken, of een klark-teknik dn7* series. dat lijkt me het makkelijkste en goedkoopste. maar onder de milliseconde ga je niet komen, ik weet niet of dat precies genoeg is in het geval van MTC.

Je kan elke willekeurige audio delay op 100% nat zetten en dan de intensiteit op 0. Afhankelijk van de delay, maar je vertraagt wel met meer dan een milliseconde dan.

Hmmm...ja het liefst in een pedaaltje-vorm.

Zit nu ff te checken naar een el-cheapo behringer VD400

VD400_3.jpg

die heeft knoppen repeat rate (is delay frequentie), echo (wet output level),, intensity (number of echo's).

"if you use the OUT connector only, it will send the affected signal and, when deactivated, the unaffected signal. When using both the OUT AND the DIR OUT, the VB400 acts like an A/B box. This means when activated, the OUT sends only the echo signal while the DIR OUT carries the dry signal. When deactivated the OUT is muted while the DIR OUT sends the unaffected signal."

Nou zou ik denken, dat als je iets in OUT & DIR OUT plugt, je alleen het vertraagde signaal uit OUT krijgt (100% wet).

...hmmm mja, maar de hamvraag blijft: wat het minimum aantal echo's? Dat moet namelijk 1 zijn, bij 2 is het al onbruikbaar voor een gewone vertraging.

Niemand heeft zo'n behringer pedaaltje toevallig?

Dat bestaat ja.

Dat soort delays worden namelijk gebruikt om grote geluidsinstallaties met meerdere spaeker arrays die ver uit elkaar staan faserein te trekken. Vaak heeft zo'n delay 1 ingang en meerdere uitgangen waarvan je de delay verschillend in kan stellen.

klark technik heeftdat soor ...gear ...by pa gear kijke verhuur bedrijven ,..denk best duur

puur om afstand in zaalen te ...re arrangen ..
mrblom je was me voor;-]

TC electronic D22 is een broadcast delay die precies dit doet. Kun je tot op de 10de MS dingen gelijk leggen.

Maar met een euro of 1500-2000 is hij wel een beetje duur voor wat je wilt :)

Back