Juno 106 batterij vervangen/presets inladen/...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Maks

Gromit the Evil Operator
Ik heb een Juno106 gevonden die ik zou willen overkopen vanavond, maar deze heeft 200jaar stilgestaan op zolder.
De presets zijn er uit, wrs doordat de batterij leeg is? Is deze makkelijk te vervangen? Kan ik de originele presets makkelijk terug inladen?

Ik hoop ook dat alle voicechips nog intact zijn. Daar heb ik ondertussen online al een test-methode voor gevonden...

De batterij zit op het mainboard gesoldeerd, lossolderen en zorgen dat je gaatjes open blijven. Uit een ouwe PC de batterij houden slopen en die erin solderen. Een CR2032 batterij erin en klaar.

Met de geluidsfiles die je gevonden hebt, is het vrij eenvoudig de standaard geluiden terug te krijgen door ze af te spelen nadat je op Load of zo hebt gedrukt.

bah. mn juno-106 heeft opeens amnesia. pc'tje slopen en cr2032 erin dan maar.

Houston, we have a problem.

batterij houdertje van een oude pc erop gesoldeerd, CR2032 erin en alles aangesloten maar nu krijg ik geen geluid meer uit mn 106.

De interface gaat aan en alles reageert als normaal. Dus preset wisselen, iets aanpassen en ik krijg de puntjes naast de preset getal. LEDS gaan aan als ik functies aan/uit zet.

Als ik "memory protect" nu aan zet, links of rechts. Dan gaan key transpose, poly 1+2, group A+B, save, verify en load fel branden.

Ik heb de CPU board opnieuw eruit gehaald, batterij gemeten..Geeft 3.2V aan met de buitenste ring op de pcb als minus.

106_bad.jpg

nope.

Hoe zou een 106 normaal reageren met lege batterij?

Mijne gaf geen geluid vanuit de presets en ik moest aan bijna alle schuiven zitten om geluid te krijgen.

Misschien dat er meer aan de hand was?

het is wel normaal dat als de batterij leeg geweest is dat de presets ook leeg zijn.
hij heeft geen standaard presets.
kan je wel een bank inladen?
:mega:

aiaiai, stront aan de knikker.

midi noten resulteert in disco lampen.

banks laden lukte, opslaan lijkt ook wel te werken.

:okdan::okdan::okdan:

hahaha...2 connectors op de CPU board verkeerd om!

gevonden door videos te kijken van deze kerel die de boel los aan het trekken was. In Series 2, part 3 trekt ie de CPU board los.

http://wn.com/Syntegrator

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back