DIY galmkamertje

MarsMusica

Composer/Musician
ik weet niet meer hoe ik aan deze foto kom, maar
een erg simpel idee, maar aardig voor een zelfbouw galmkamer.

veer plus beker ( uit zo'n galm microfoon) plak je op een speaker.
in de (afgesloten) kist/doos stop je een (of meer) microfoon

speaker is je input. microfoon is het output galmsignaal.

al de credits gaan verder naar de bedenker, maker en fotograaf...

Attachments

• galmveerkamer.jpg
    galmveerkamer.jpg
    42,2 KB · Bekeken: 85
Zoiets dacht ik ook ooit eens te maken, maar met een heel doolhof aan obstakels. Ben wel eens benieuwd naar de klank van zo'n ding...

Zoiets dacht ik ook ooit eens te maken, maar met een heel doolhof aan obstakels. Ben wel eens benieuwd naar de klank van zo'n ding...

geluid raast wel met 340 meter p/sec door de lucht, dus in een kleine ruimte zoals een doos zullen obstakels niet zo veel uitmaken denk ik. als dat al meer reflecties zou opleveren, dan zitten zo zo ontzettend dicht op elkaar, dat je ze denk ik niet hoort..en het zal waarschijnlijk de galmstaart ook niet hoorbaar verlengen. maar staande hoge golfjes kun je misschien wel vermijden door schuine wanden.
en ik vraag me af of dit systeem een breed frequentiespectrum aan kan..Ik verwacht een dun geluid..

maar het blijft een mooi zelfbouwding!

@ Hilltree:

Zo klinkt zo'n spul dus. Niet mis...

@ MarsMusica:

Elke wand absorbeert een deel van de klank en reflecteert op een bepaalde manier het geluid. En met wat ijzeren resonators, snaren, veren, tunnels en desnoods een bakje met gedistilleerd water kan je toch al iets unieks krijgen denk ik. Waarschijnlijk uniek in de slechte zin, maar ik zou het toch eerder als experiment bouwen dan als een bruikbaar effect.

@ MarsMusica:

Elke wand absorbeert een deel van de klank en reflecteert op een bepaalde manier het geluid. En met wat ijzeren resonators, snaren, veren, tunnels en desnoods een bakje met gedistilleerd water kan je toch al iets unieks krijgen denk ik. Waarschijnlijk uniek in de slechte zin, maar ik zou het toch eerder als experiment bouwen dan als een bruikbaar effect.

met meetrillen en resonanties zal je denk ik nog het meest scoren. dat absorberen en reflecteren minder....

metalen veren en andere metalen buigzame objecten, snaren, vel. dat soort dingen.

Back