hiphopbeats

Nummer 4 & 5 vind ik het leukst klinken! Maar 4 vooral omdat er een coole reggae loop in zit die ik herken (is dat niet Michigan & Smiley??) De anderen wel aardig maar niet echt boeiend, en vooral omdat ik teveel de beat-loop terughoor.. Dus eh, iets minder sample loops cds gebruiken??? :D :D?

l8tor

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Nummer 4 & 5 vind ik het leukst klinken! Maar 4 vooral omdat er een coole reggae loop in zit die ik herken (is dat niet Michigan & Smiley??) Arv

nee willie williams

Origineel geplaatst door Arv

Dus eh, iets minder sample loops cds gebruiken??? :D :D?

ik heb nog nooit een sample cd gebruikt

Origineel geplaatst door sander
Ik check ze van het weekend effe.

http://www.werfpop.nl (deze editie veel hiphop enzo)

hey.... waaronder ook het gepeupel van de Herbe! Alleen jammer dat werfpop niet meer is wat het geweest is...

RV

ey whadup man dope beats man!!!

waar maak jij je beats mee?

downloaden gaat lekker snel, aangezien de servers naast me staan

Ik werk bij xs4all :D

Origineel geplaatst door Tolliekop
ey whadup man dope beats man!!!

thanx!

waar maak jij je beats mee?

deze zijn gemaakt met reason 2
normaal werk ik daar niet zo veel mee
maar ik had even geen mixer vandaar

Re: hiphopbeats

Origineel geplaatst door bounce
een paar beats gemaakt voor en stel rappers bij mij in de buurt
ben wel benieuwd naar reakties, ik heb ze nog niet afgeleverd:

http://www.xs4all.nl/~bounce/bouncebeats01.mp3
http://www.xs4all.nl/~bounce/bouncebeats02.mp3
http://www.xs4all.nl/~bounce/bouncebeats03.mp3
http://www.xs4all.nl/~bounce/bouncebeats04.mp3
http://www.xs4all.nl/~bounce/bouncebeats05.mp3
The beats are dope!!!,Bounce Met die beats kun je best wel een vette hip hop track mee maken, een paar vette vocale er op mischien nog een synth lickje, af en toe een old funky track er in scratche en ready is the track

B-Boys rock the beat!!!

Greetings,

Remco

(p.s. van de DX)

hee wederom dank voor de positieve reaktie!
en zo kom je nog eens bekenden tegen hier ;)

wie zich geroepen voelt om synthpartijen oid. toe te voegen, be my guest!
ik heb ze expres kaal gelaten zodat er nog wat geïmproviseerd kan worden.
alleen in track 3 heb ik zelf strings en violen toegevoegd

Ik vind sommige dingen wel leuk, maar een aantal hebben wel erg bekende samples, in track 2 zit een sample die ook door de WU TANG CLAN gebruikt is. Ook de sample in track 3 is eerder gebruikt door KRS. De dub sample in track 4 is ook erg bekend al kom ik even niet op de naam van de maker. De beats zijn af en toe erg hakkelig en niet echt diep of strak. Een beetje bass mag ook wel gebruikt worden. Probeer wat meer originele sample bronnen te vinden. De enige track die ik er echt uit vond springen was track 5, al komt de break in het begin me erg bekend voor (impeach the president break ??)...

dank voor je reaktie C-Code
dat is het nadeel van samples gebruiken...
een beetje interessante reggaae of funk/soul sample is altijd al een keer gebruiktt.
Ik denk dat ik me meer ga richten op eigen grooves, hoef je ook niets te clearen als het uitgebracht wordt.
toch vind ik wel dat ik het zo anders heb gemaakt als eerder genoemde dat het toch wel weer origineel is.
Wat bas betreft.. ik heb de samples gefilterd zodat aleen het sublaag overblijft...
maar zo te horen is dat dus niet voldoende.
en ik vind het zelf ook best aardig swingen.

Op zich zijn er nog genoeg soul, funk en jazz samples te vinden die nog nooit gebruikt zijn, alleen kost dat wat tijd om die in de platen of cd zaak te vinden, en ook kost het wat meer tijd om de juiste stukjes te vinden. Wat me leuk lijkt is om een keer samen wat beats te maken, aangezien ik ook erg veel met hip hop bezg ben. Laat maar horen of je dat een leuk idee lijkt.
Ik vind je tracks ook niet slecht dat zeker niet, alleen op sample vlak mag het iets gewaagder / nieuwer.

lijkt me zeker een leuk iedee
ik ben in elk geval wel van plan om er mee door te gaan
ik vind het eigenlijk niet zo erg om een gebruikte goeie loop nog ees te gebruiken
als je er maar iets mee doet wat niet eerder gedaan is
missy elliot heeft bewezen dat het gerust kan ;)

ik zal eens opzoek gaan, jazz is vaak ook een goeie bron voor dope -onbekende loops

ik vind het eigenlijk niet zo erg om een gebruikte goeie loop nog ees te gebruiken

ik zal eens opzoek gaan, jazz is vaak ook een goeie bron voor dope -onbekende loops

mmm ik vind missy elliot / timbaland's track work it juist goed totdat dat stomme run dmc loopje erdoorheen loopt.

8>

Er zijn best nog wel goeie platen te vinden om loops uit te halen vooral oude funk, o.a. the skywalker,Funk inc.,Wrecke brothers,Jimmy Castor(is wel al vaak gebruikt),The Dramatics,Brass Construction,BT Express enz. enz.
Jazz, denk is aan Coltrane,Maceo Parker,Muligan,Adderly,Dolphey.Joe Hendeson,Lee Morgan,Getz,Brew Moore te veel om op te noemen, maar inspiratie verzekert!!

Veelal eendags funk is er te vinden in Rotterdam bij Demonfuzz, die hebben veel lekkere platen waar je zeker lekker samples uit kunt trekken.

Wat ik wel eerlijk moet bekennen is dat ik het vaak jammer vindt dat oude nummers in een modern nummer gebruikt worden en dat het dan van die huppelkut muziek wordt..jamer vaak zijn het vaak van die oude disco nummers waar je dan een bak herineringen aan hebt...afblijven!!

Zelf heb ik nog een het ander op de plank liggen maar een beetje weinig tijd, ben nu bezig met wat Detroit nummers.

leuke beatjes wel ja, en idd ik herkende je sample in track 2 ook als een ouwe wu tang track.... maja, boeie, alleen hopen dan dat je rappers beter zyn dan de wu....

Track 5 vind ik toch iets te herkenbaar als RII addict. Je kan toch ook je rex bestanden bewerken? Ik zou die crash eruit halen. Dan is die alweer wat minder herkenbaar. Gewoon in het edit menu... in case you did not know.

Origineel geplaatst door C-Code
mmm ik vind missy elliot / timbaland's track work it juist goed totdat dat stomme run dmc loopje erdoorheen loopt.

dat nummer bedoel ik ook niet

Origineel geplaatst door Bosscher
leuke beatjes wel ja, en idd ik herkende je sample in track 2 ook als een ouwe wu tang track.... maja, boeie, alleen hopen dan dat je rappers beter zyn dan de wu....

beter hoeft niet, als het maar anders is... in elk geval is het met een uteregs accent dus dat is wel anders ja.

Origineel geplaatst door analogicbear
Zelf heb ik nog een het ander op de plank liggen maar een beetje weinig tijd, ben nu bezig met wat Detroit nummers.

ik ben wel benieuwd!

Back