Eventide Eclipse / Space / H3000 vergelijking

johan

They all want cake...
Ik ben op zoek naar een Eventide, het liefste zou ik voor de 8000 gaan of de 7500 maar spijtig genoeg heb ik mijn auto nog nodig :)

Dus ben ik aan het twijfelen tussen deze drie; Eventide Eclipse / Space / H3000 (nieuw of tweedehands)
Andere suggesties? Mijn budget is rond 1000 euro.

Ik ben op zoek naar de gedefinieerde scherpe reverb staarten met een klein digitaal kantje.
De muziek die ik maak zit vooral in het IDM electronica genre.

Welke zou ik kopen? Eclipse heeft momenteel de voorkeur aangezien die ook s/pdif heeft.
Wat denken jullie?

Tja, als je vooral op zoek bent naar scherpe reverbs met een klein digitaal kantje zou ik me in de zoektocht niet beperken tot Eventide. Eventide is wel top, maar vooral met gecombineerde effecten (reverbs met delays en/of pitch, etc.)
TC heeft ook wel dat karakter dat je zoekt. Lexicon zou ik ook niet uitsluiten, maar die maken meer lush reverbs. Een Kurzweil is ook mooi maar maakt meer natural reverbs.

Heb je ook software overwogen? Vogens mij doet Aether ook precies wat jij zoekt.

Mocht ik zelf moeten kiezen tussen de 3 bakken die jij hebt genoemd zou ik voor de Eclipse gaan. Dat is eigenlijk de eigentijdse versie van de H3000. De Space is een stompbox model, ook wel te gebruiken als tafelmodel of in een rack, maar verder heel erg hands-on. Voor het podium zou ik de Space verkiezen.

Ecplise is alleen niet of nauwelijks te krijgen in de prijsklasse die jij noemt. Daar moeten meestal nog wel een paar honderdjes bovenop.

Succes!

Ik heb zelfs gezien in een filmpje op de eventide website dat je een eventide stompbox kan aansluiten op de Eclipse en hiermee de parameters kan aansturen.
Iemand dit ooit geprobeerd?

Enne enkele honderdtjes bovenop kan nog wel, maar ik zoek vooral een goede betrouwbare reverb waarmee ik goed zit voor de volgende jaren.
De reverb moet perfect voor Ambient te gebruiken zijn en tot nu toe klinkt Aether wel goed...

Doe maar gewoon die spAce ... ! Ik heb deze nu 2 weken en de reverbs zijn echt gewoon erg mooi. Als je gitaar speelt zoals ik ga je waarschijnlijk helemaal uit je dak van de Vernon Reid presets. Algoritmes komen ook gewoon uit de H8000 en Eclipse, alleen 12 verschillende galmen en niet de rest.

Kan ook netjes +4db in je effectsloop van het mengpaneel enzo ... ,

Martin

Ik ga de reverb meestal voor synthlijnen gebruiken (denk aan boards of Canada) en hier en daar een gitaar.
Als je de demo van de Space naast de 8000 legt, hoor je wel duidelijk de scherpere definitie in de 8000, wat wel logisch is als je de prijzen vergelijkt. De space vind ik leuk omdat je knoppen hebt en onmiddellijk kan aanpassen en bij de anderen draait het dan meer om definitie van de klank. Alhoewel dat de eclipse meer als een preset en niet edit machine gezien wordt.

Wat denken jullie?

Volgens mij is de ecplise even diep te editen als een H8000, alleen heeft hij minder DSP kracht en kanalen. Los van dat blijf het een krachtige machine. Zoals gezegd komen de Space algoritmes gewoon uit de h8000 en eclipse, dus die zal op die specifieke presets niet veel anders klinken. Je hebt dan alleen wel minder rekenkracht / edit opties, presets.

Het lijkt me dus juist dat als je wilt editen je de ecplise kiest (wel minder direct in het editen) en als je voor kant en klaar gemak gaat, dat je de space kiest.

ik vind het trouwens allemaal mooie apparaten en twijfel ook nog :kroon:

Ik vraag me dan af waar het kwaliteitsverschil in ligt aangezien de meeste mensen toch de s/pdif uitgang gebruiken en niet de DAC's. Misschien omdat het steeds realtime moet zijn gebruiken de snellere dsp's het volledige algoritme en de tragere dsp's slechts een gedeelte met daaruit volgend minder opties.

Back