Monitoren voor /dance & trancemuziek..

En iemand ervaring met de Mackie's MR5 MK2?!

Zijn 20 euro duurder dan de KRK'sRP5 en hebben een bassport aan de achterkant..

Mackie HR624 zijn ook wel prima voor de betere huis/tuin/kamerproducer weet ik uit eigen ervaring.

Ik zou zeggen een 2e hands setje krk rp6 mk2/of 1 maakt echt geen drol uit.
Zelf heb ik ze ook in combinatie met de subwoofer, en veel vrienden van me ook staan. Je kan er prima op produceren en luisteren de baspoort zit voorop hetgeen handig is omdat je ze dan dicht bij de muur kan zetten zonder dat je een overdreven bas weergave hebt.
Verder heeft het geluid dat er uit komt veeeel meer te maken met de ruimte waar je ze in zet.
We hebben ze in de studio waar de ruimte goed behandeld is met bas traps isolatie en diffusie schermen een goed ontworpen plek dus. Hier kun je echt goede mixen maken. Terwijl we bij mij thuis ook 2 paar hebben staan 1 paar beneden in de woonkamer als huis tuin en keuken speakers, en een paar op mijn slaapkamer/homestudio.
Alle mixen die ik hier op een van de 2 speakers maak klinken in een club nergens naar. terwijl de mixen uit de studio redelijk tot goed overkomen op een club installatie.

Wat ik dus wil zeggen is. Ga geen 1000 euro uit geven aan speakers als je ze in een woon- of slaapkamer gaat zetten omdat je dan als nog een vertekend beeld krijgt. Steek liever je geld in een goede akoestiek. Als je akoestiek goed is kun je met de meeste speakers een goede mix maken. Is dit niet zo dan is het zo dat de de tekortkomingen van je kamer moeten worden opgeheven door de speakers en anders om.
Dit kan je pas testen als je thuis bent en blijft het kopen van die dingen eigenlijk gewoon een gok.

Behringers zou ik zoizo niet doen, ze hebben een hoop goede producten maar de speakers zijn dat zeker niet. Soundsklinken volledig opgeblazen en ze zijn erg vermoeiend om naar te luisteren. Alle andere speakers die ik hier voorbij heb zien komen zijn in principe prima speakers en zou je moeten beoordelen naar je eigen smaak en wat je er aan wilt uitgeven.

Veel succes met het zoeken/kopen van die dingen.

Misschien moet ie voor nu gewoon even een setje crappy halen en ondertussen doorsparen voor wat leukers.

Hallo mensen.

Ik heb wat threads over monitoren gelezen - en jeetje... wat een meningen zeg :) !!
Is ook erg moeilijk goeie monitoren vinden :)

Tannoy Reveal waren overgestapt.
Dat zijn goeie idd, zo zie je ze tegenwoordig niet meer.

OT, dacht ook ff koop paar goedkope 2e setje.....maar no way gosee. Wordt toch ff door sparen, vond van allen de dynaudio's wel oke.

Maar wordt nog wel ff X aantal keren luisteren ofzo, blijft moeilijk :(

Behringers zou ik zoizo niet doen, ze hebben een hoop goede producten maar de speakers zijn dat zeker niet. Soundsklinken volledig opgeblazen en ze zijn erg vermoeiend om naar te luisteren. Alle andere speakers die ik hier voorbij heb zien komen zijn in principe prima speakers en zou je moeten beoordelen naar je eigen smaak en wat je er aan wilt uitgeven.

Voor het budget dat hij aangeeft en mijn eigen ervaring kan ik zeggen dat de Behringer Truth B2031A prima monitoren zijn. Ik heb ze een paar weken terug verkocht omdat je na een aantal jaren toch beter wilt, maar voor je budget dat je aangeeft zijn ze prima en zelfs aan te bevelen.

Back