welke hardware mankeer ik nog om live te gaan?

gracetunes

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben sinds enkele maanden ah repeteren (keys) in een rockgroepje met de volgende setting

2 keyboards (NE3 en Roland D-20 synth)
samples in REASON via midi controller en externe geluidskaart (tascam US122L)
BOSS GT-6 effecten processor (die ik eigenlijk alleen als delay gebruik)
Fender Twin reverb
QSC K12 actieve speaker

tijdens de repetities speel ik als volgt :
één kanaal van de NE naar mijn Twin, de andere door de GT-6 naar de actieve speaker
Samples via usb naar geluidskaart, dan via tulp naar QSC
Roland D20 ook rechstreeks in QSC
Zang micro in een andere mixer (van de zanger)

Ik gebruik zowel gewone piano's als orgel, fender rhodes en sample. Bij "twin" vriendelijke instrumenten zoals de rhodes emulatie zet ik mijn twin wat harder en mijn QSC wat zachter.

mijn vragen :
1) Om mijn volumes te regelen (inclusief die zangmicro) had ik mijn oog laten vallen op die allen & heath zed10FX mixer. Compact, genoeg kanalen en ook effecten (voor de zang). Is dat een goede keuze?
2) Voor een live gig met PA veronderstel ik dat ik mijn QSC gebruik als monitor, mijn keys in stereo live naar de PA stuur en een micro op mijn TWIN zet waarvan ik het volume zelf kan regelen. Is dat een goeie opstelling? of zou ik het anders aanpakken?
3) als ik die mixer koop, ben ik dan kompleet qua hardware (om live te gaan), of is er nog iets wat ik over het hoofd zie? (kabels, DI boxen, ...)
4) eventueel algemene tips voor een eerste live experience met keys en sample? waar loopt het meestal mis? waar moet ik specifiek op letten?

thx a lot!!

Prima keuze volgens mij: genoeg kanalen en een prima kwaliteit !
Ook fijn dat je DI en microfoon aansluitingen hebt in deze mixer.
Enige nadeel vind ik dat hij geen faders heeft, maar pots, waardoor je tussen het spelen door iets minder makkelijk volume correcties kan maken. Maar dat is een persoonlijke voorkeur...

Als je 'm nou bij de Musicstore besteld, dan kan je hem gewoon terugsturen (cash-back) als hij toch niet zou bevallen.

Back