Rm1x - waldorf microwave xt

Jur

abstract
even een vraag,

Als ik een midi file in de rm1x zet (gemaakt in sonar) en ik speel hem af dan veranderdt de rm1x de geluiden in de microwave geen idee waarom, wat moet ik zetten, ik bedoel dus eigenlijk ik wil dat hij alleen note on note off uitstuurt, dat heb ik ingesteld in de rm1x maar hij doet het nog steeds...........

HELP!!!!!!!!!!!!!!!

jur

zet het kanaal waar je xt op zit in de rm1x op iets anders dan ''phrase'' in het voice menu.

Het kan ook aan de os van je rm1x liggen, de versie die erin zit als je hem koopt heeft problemen met de midi out, het beroerde is dat je niet zelf de update kan installeren, het mag wel, maar das op eigen risico.

Is het niet gewoon zo dat er in je midi file niet vermeld staat welke geluiden je in je microwave nodig hebt? Dus een program change boodschap in je tracks...

Het OS probleem is alleen als je OS lager is als 1.13. Deze kan je gratis laten vervangen bij de dealer waar je je je rm1x hebt gekocht.. check je OS dus even...

even kijken, ik ben nog niet zo`n midi held maar hoe zet je zo`n program change erin?

os ga ik even checken

Tja even denken...

Heb je de midi-file ergens gedownload of gekregen van iemand.
Dan is de kans groot dat daar program-changes inzitten.
Even heel simpel gezegd.
In dat midi-kanaal zit een aanwijzing voor de synth welk geluidnr. er ter gehore gebracht moet worden.
Je kan dit ook uitzeten of wissen.

Mocht je de midi-file zelf gemaakt hebben en je hebt nog weinig met midi gedaan ,dan acht ik de kans dat je zelf de program-changes erin gezet hebt zeer klein.

Hopelijk heb je er wat aan

Gr. Kareltje

-Check het menu voice: hier mag, zoals reeds geschreven, geen phrase[/]voor het instrument staan
-Check ook eens het edit menu, de eerste regel van het betreffende midi kanaal, en controleer of hier geen ander instrument wordt opgeroepen.

hmmmmmmm

dat voice menu als je er iest anders dan voice set werkt ook niet, wat wel zo is als ik eerst de rm1x aanzet en daarna de waldorf is het wel ok, dan veranderdt hij de geluiden niet, is dit normaal?

nog even een andere vraag, ik gebruik een 909 als master, als ik dan van u01 naar u02 ga dan gaat hij uit de maat lopen rarara hoe kan dat,

ik weet het handleiding lezen maar daar ben ik geen ster in.........

dus als iemand het weet graag!

argh ben beledigd,

nee heb hem niet gedownload, zelf gemaakt.........

maar daar staan volgens mij geen programm changes in, tenminst ik heb ze er niet ingezet of staan die er vanaf het begin ( lege midi file ) nee toch???????

jur

Back