Cubase 6 Elements

Steinberg Cubase 6 Elements is de nieuwste 'lite' versie van Steinberg's wereldberoemde Cubase. Elements is zowel Mac als PC compatible en heeft dezelfde 'Audio Engine' en interface als zijn grote broer en komt met een selectie zeer bruikbare tools.

attachment.php

• Based on proven Cubase technology used by professionals around the world
  • Award-winning 32-bit floating-point Steinberg audio engine with automatic delay compensation
  • Supports up to 64 MIDI and 48 audio tracks simultaneously in DVD quality (24-bit/96 kHz)
  • Includes outstanding virtual instruments: HALion Sonic SE workstation, MPC-style Groove Agent ONE drum machine, Prologue synthesizer
  • Comes ready with 33 audio effect processors
  • Cubase 6 / Cubase Artist 6 project compatibility
  • Cross-platform 32-/64-bit for Windows and Mac OS X Intel

Direct verkrijgbaar voor €99,- in download vorm of als box versie via de online-shop.

Cubase 6 Elements PDF documenten: PDF ZIP direct download link

Attachments

• fd3ce00f0a.png
    fd3ce00f0a.png
    189,6 KB · Bekeken: 126
  • 236712d4e5.png
    236712d4e5.png
    224,4 KB · Bekeken: 134
  • 6e32046eee.png
    6e32046eee.png
    93,1 KB · Bekeken: 132
  • 704a8ea233.png
    704a8ea233.png
    118,9 KB · Bekeken: 131
  • Project_Assistent_02.jpg
    Project_Assistent_02.jpg
    87,7 KB · Bekeken: 127
Laatst gewijzigd:
Supports up to 64 MIDI and 48 audio tracks simultaneously in DVD quality (24-bit/96 kHz)

Niet verkeerd, wat is hier nu minder aan dan "normale" Cubase 6? Want dit vind ik al best indrukwekkend.

€99 euro is een mooie prijs zeg!
Wat storm al zegt, ik vraag me af wat er minder aan is vergeleken met de duurdere versie.. maar eens uitzoeken :P

Awel, zoals ik hier al in melde..
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=137123&page=8&highlight=cubase

De midi plugins zitten er niet bij...
http://www.steinberg.net/en/products/cubase/cubase6_feature_comparison0.html

De midi tracks zijn bedoeld voor VST synths denk 'k.. Mss geen Externe Midi..
en geen idee of de LTB van de Midex nog wordt ondersteund en werkt...
(Soit, die midex 8 en 3 werken mss zowiezo niet meer onder 7 !??)

Ah kijk , een duidelijk overzicht. Danku :)

Als EDU versie (voor leerkrachten en studenten e.d.) al gezien voor € 49,-
Wordt nauwelijks mee geadverteerd, maar Google is je vriend.

Wilde hem net kopen toen ik in de comparison zag dat deze versie geen sidechain inputs ondersteunt. Dat kan natuurlijk niet met de house muziek van nu ;-)
Helaas.

edit: Oh, en ook geen Loopmash. Dat is de plugin dat ik in de trial het meest gebruikte.

De midi tracks zijn bedoeld voor VST synths denk 'k.. Mss geen Externe Midi..

Tuurlijk wel. Het zou te zot zijn wanneer je vanuit Cubase geen MIDI meer naar buiten kunt sturen. Het is niet Propellerhead Reason!
Alleen heeft deze versie geen inserts op de MIDI zitten in de mixer. Dus bv geen Steinberg Arpeggiators. Maar je kunt er gewoon externe synths en andere MIDI apparatuur mee aansturen hoor.

edit: Oh, en ook geen Loopmash. Dat is de plugin dat ik in de trial het meest gebruikte.

edit: nevermind: onzin opmerking verwijderd. Dacht dat loopmash alleen in de grote cubase zat (zo was het in 5 tenminste) maar nu zit ie ook in Artist.

Wilde hem net kopen toen ik in de comparison zag dat deze versie geen sidechain inputs ondersteunt. Dat kan natuurlijk niet met de house muziek van nu ;-)
Helaas.

Aggg hou op gek, sinds wanneer wordt house muziek met plug-ins gemaakt:D
Meeste lekkere nummers de geluiden komen gewoon uit hardware bakken of EMU AKAI samplers en Kicks Snares Drums uit machines of MPC, die dingen worden nog steeds gebruikt geluid er van is onverslaanbaar. Track wordt nog eens fijn afgemixt met echte compressoren die klinken stukken beter anders kom je niet in de top 40.

Maar als jij met plug-ins wil werken is ook goed want is goedkoper wat kost nou Cubase 6 full edition, je bent minder kwijt dan hardware, je moet een beetje voor over hebben toch?
Op marktplaats als je geluk hebt kun je al voor 300 euro ééntje vinden, ze zijn net zo nieuw als in de doos :okdan:

Maar als jij met plug-ins wil werken is ook goed want is goedkoper wat kost nou Cubase 6 full edition, je bent minder kwijt dan hardware, je moet een beetje voor over hebben toch?
Op marktplaats als je geluk hebt kun je al voor 300 euro ééntje vinden, ze zijn net zo nieuw als in de doos :okdan:

Nou nou, je doet alsof ik niets over heb voor m'n muziek :(. Heb toch aardig wat centjes geïnvesteerd in de loop der jaren en gebruik nu Live 8 en Reason 5 (rewired) naast elkaar als main setup. Cubase 6 heb ik als trial eventjes gebruikt en vond ik wel aardig werken maar als ik het volledige pakket zou moeten aanschaffen ga ik mezelf dwingen om het als hoofd DAW te gebruiken, dat wil ik niet. Maar om even mee te spelen is die €99 natuurlijk geen geld maar zonder sidechain-mogelijkheden houdt het voor mij op :) that's all I was saying.

Vraag van een beginneling: kan ik met CUBASE ELEMENTS 6 icm een KORG TRITON LE midi inspelen? En daarna terugluisteren met de geluiden van mn KORG? Achteraf zang opnemen (audio)? Ik wil het gebruiken voor de basis zaken.

Want afgezien van effecten ed, wat kan ELEMENTS 6 dan niet?
--
Dank je!

Back