Mac G3 met een nieuwe opcode 4...Wele os moet ik nemen op de mac en moet ik als ik cubase ga runnen toch oms installeren of is het net als bij logic dat je de opcode gewoon kan configureren???
Origineel geplaatst door De Voorman Mac G3 met een nieuwe opcode 4...Wele os moet ik nemen op de mac en moet ik als ik cubase ga runnen toch oms installeren of is het net als bij logic dat je de opcode gewoon kan configureren???
Ik heb zelf OS 8.6 op m'n G3/300 beige desktop volgens advies van de
Futurestore in Utrecht, werkt wel okee.
Ik werk zelf met logic en studio4 interfaces, dus het antwoord op je
vraag over het installeren van OMS moet ik je schuldig blijven helaas,
staat er niets in je manual van Cubase over configuratie van de Studio 4?
ik heb zelf een grijze G3 met opcode 4. Het beste werkt MAC OS 8.6. Ik ben wel eens overgestapt op 9.* maar dit bleef altijd wel ergens problemen opleveren. Dus ik zou 8.6 adviseren, werkt prima. Alleen voor de Opcode 4 heb ik dus wel OMS geïnstalleerd. Zolang het werkt is het goed, maar soms geeft hij problemen. Een oplossing is voor mij om altijd op de achtergrond het programma OMS open te hebben staan. Dan werkt het goed, maar ik weet niet of dat bij alle macs met oms de oplossing heb. Gewoon proberen... Ik gebruik trouwen Cubase 5.1 en dus geen logic...
Ik ging van Atari naar mega st naar Mac... Ik had reeds gelezen dat de G3 en de opcode studio 4 een geweldig paar is met logic. Ik ben meer een midi man dan een audio man en ik was dat 10 " scherm van de atari zat...nu eindelijk een 17", dus ik kan mijn loep laten liggen...
Van Logic weet ik dat je OMS niet echt nodig hebt omdat Logic door de opcode heen je configuratie ook leest... wie weet of dat bij cubase ook het geval is?
Nog tips mbt de configuratie> fouten waar je absoluut rekening me moet houden bijv?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.