Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tom Hooker met z'n de Don Johnson looken sommige geluiden klinken zelfs als een Soundblaster 16
veel in een speedboot zitten met de kop in de windJe bedoelt Tom Hooker? haha, hoe kreeg je die look ook alweer, met een borstel?

er gebeurd redelijk veel ja, al die figuranten moeten miljoenen lires hebben gekostTrouwens is die clip best wel duur voor die tijd, zit netjes in elkaar

maar was het niet zo dat voornamelijk de term rond die tijd werd uitgevonden?De eerste Il Discotto platen kwamen uit 1981/1982 Op discogs staat dus 1981, maar jaar van uitgave zal 1982 zijn. Ik denk dat dit wel 1 van de eerste Italo's zijn

maar was het niet zo dat voornamelijk de term rond die tijd werd uitgevonden?
voor zover ik weet is Italo (toen het nog geen italo heette) ergens begonnen in 1978, het zal toen nog wat minder synthesizer achtig hebben geklonken al met al maar het waren wel veelal 'namaak platen' (van amerikaanse artiesten) speciaal voor de italiaanse markt... Pino D'angio is zo'n voorbeeld met een gejatte hook...
![]()
Gazebo was 1 jaar eerder... gebeurde wel vaker, bijv Wang Chung's Dance Hall Days en Silver Pozzoli's Around My Dream... eng gewoon die overeenkomstDie G.J. Lunghi is best wel apart. Zou nu nog kunnen scoren in een ander jasje. Vind dat overdreven gehaast nonchalant zingen erg geslaagd. Ik vraag me trouwens af wie eerder was, Gazebo of deze.

tsja het blijft inderdaad moeilijk maar over het algemeen word '78 t/m '88 genomen als the Italo era...Ja je hebt gelijk, maar tot hoever ga je dan terug?

nu sla je door catToch ook wel een beetje Italo

Bandolero (die ik destijds ook als single had) was nutuulk geen echte Italo maar heeft wel een paar geluiden in zich die zich daar mee associeren maar niet het arrangement... ik vind het een mengelmoes van vele stijlen... de bassline blijft idd erg lekker...