leeft italo nog onder forumleden ?

Hanz, there you go! 8o)

Attachments

• _sab.jpg
    _sab.jpg
    60,6 KB · Bekeken: 108
Origineel geplaatst door 6 trak
8o)

Het mooiste moment uit de videoclip geschiedenis. Alleen 6 Trak geniet er in zijn uppie van, want ik zie een wazige Sabrina. Shit

Hanz gooide die bal zeker? Hij zag Sabrina wel (vermoedelijk niet haar gezicht), maar besefte zich niet wat voor rasartieste ze was met veel talenten.
Ik zie trouwens wel meer ballen ook in het zwembad, alleen zoals ik al zei "Die zijn wat wazig"

...ik ben die vent die in het begin kansloos door het beeld zwemt! :D
(en zich dan realiseert... wat doe ik hier? :confused: )

Dames en Heren!
Hier hebben we dan eindelijk een scherpe foto van...
...onze enige echte, eigen, o-zo-obscure 6-Trak!

Attachments

• bscap008.jpg
    bscap008.jpg
    30,1 KB · Bekeken: 103
Origineel geplaatst door Hanz
...ik ben die vent die in het begin kansloos door het beeld zwemt! :D
(en zich dan realiseert... wat doe ik hier? :confused: )

Dames en Heren!
Hier hebben we dan eindelijk een scherpe foto van die o-zo-obscure 6-Trak!

Het werd hem allemaal "te heet onder zijn voeten", vandaar dat hij maar in het zwembad is gaan staan.
"Alles over voor het meissie". Hey SIX? Je ziet er daar best wel afgekickt uit!;)

Origineel geplaatst door 6 trak
nee klopt... oh jonge ik moest me toch nodig naar het toilet toen...

maar wat hadden we een lol toen he? :D

Normaal luisterde ik in die tijd naar "Het zwarte gat van radio Veronica", maar ditmaal keek ik ernaar.

Origineel geplaatst door Catalunya
Normaal luisterde ik in die tijd naar "Het zwarte gat van radio Veronica", maar ditmaal keek ik ernaar.

Is haar echte naam Veronica dan? :D

Origineel geplaatst door Chinetti
Ik heb de vrijheid genomen om wat mp3's te uploaden van dingen die zich geregeld in mijn platentas begeven. Geen Fun Fun of Tarzan Boy, maar dingen die mij ter gedachte komen als we het over Italo hebben.

Veel plezier ermee :)
voor mij is de sound van Fun Fun wel 1 van meest herkenbare geweest, waarvan ik persoonlijk zeg "da's italo"...
zit strak in elkaar al die synth sequences (helemaal voor die tijd)...

uit je lijstje was Mr. Flagio idd zeer cool... :)

Tullio De Piscopo - Stop Bajon is trouwens ook zeer relaxed (schijnt blijkbaar ook Italo te zijn?!)

Laatst gewijzigd:
Ja je zou het zeggen dat blue monday ook door Orlando geproduceeerd moet zijn
Helaas niet het geval, maar het is inderdaad een kopie ervan.
Wel heel goed te horen bij orlando is dat hij gebruik maakt van step-sequensers
Jammer dat hij in die tijd een beetje ondergewardeerd is
Maar over Italo gesproken
ik was in 1985 op Majorca en daar werd toen heel veel Italo gedraaid in de disco's

Kareltje

Nee joh... hoewel Bobby O wel erg veel werd beïnvloed door met name zichzelf, dus als hij Blue Monday zou hebben geproduceerd, dan zou het inderdaad niet gek zijn als je dat nog in 12 andere Bobby O nummers terug hoort :) Echt, als je vier Bobby O nummers kent, ken je ze eigenlijk allemaal... Heb ik altijd wel grappig gevonden. De grootste Bobby O steelt van zichzelf truuk is nog wel 'Passion' van the Flirts en 'Fassion' van the New York Models, en in 'Spies' van Ronnie Griffith en Native Love 'Step By Step' (later nog gesampled door Felix the Housecat en Miss Kitten meen ik, zit nu in zo'n reclame met een tenisballetje in New York).

Wat betreft Blue Monday, daarvan werd altijd gezegd dat Arthur Baker erachter zat. New Order heeft wel samenwerking gezocht met Arthur Baker (de man achter Planet Rock en IOU) en hebben uiteindelijk het nummer 'Confusion' gemaakt. In een interview zei Baker: "They sent me 'Blue Monday' and their album way before it came out and asked if I wanted to work on any of the songs. I didn't like 'Blue Monday' at all. I said it sounded like old Sylvester disco. I was shocked when that record came out. People would say I was involved in it and I would deny it because I didn't like it. I would say 'I wouldn't make shit like that'."
Met Sylvester, zou hij daarmee net als jullie óók Bobby O bedoelen?

Laatst gewijzigd:
Zo zou Bobby Orlando ook West end girls van de Pet Shop Boys hebben geschreven/geproduceerd, althans volgen het toenmalige blad Discodance.
Maar op de platen/cd's kom je zijn naam niet meer tegen
Zelf heb ik nog een best of cd van Bobby waar het nummer west end girls weer wel opstaat

Het grappige van Blue monday was dat het niet op single is verschenen maar alleen op 12" en toch de toop 40 heeft gehaald

Origineel geplaatst door kareltje
Het grappige van Blue monday was dat het niet op single is verschenen maar alleen op 12" en toch de toop 40 heeft gehaald

De hoes van Blue Monday had Factory (het label) de nek kunnen omdraaien als de plaat niet zo een hit was. De hoes was namelijk zo duur, dat ze minder dan een cent winst maakte op ieder verkochte kopie. Gelukkig voor Factory was de plaat een enorme hit (het was en is zelfs de best verkochte 12" ooit) dat het drukken van de hoes steeds goedkoper werd.

bgm_23.JPG

(een tijd terug was er trouwens een film in de bios, '24 Hour Party People' die over Factory en alles daaromheen gaat. Best aardig.)

Origineel geplaatst door sander
Hee das een floppy :D

Er zijn nog stees mensen die een diskette oook een floppy noemen :stupid

Wat is daar mis mee? Toen ik Chriet Titulaer een tijdje terug zag had hij het nog consequent over de Compact Disc, en niet over een CD. Ik vond dat wel zo charmant. Maar snel weer on topic Sander, voordat iemand weer deze topic gaat sluiten...

Origineel geplaatst door Chinetti
De hoes van Blue Monday had Factory (het label) de nek kunnen omdraaien als de plaat niet zo een hit was. De hoes was namelijk zo duur, dat ze minder dan een cent winst maakte op ieder verkochte kopie. Gelukkig voor Factory was de plaat een enorme hit (het was en is zelfs de best verkochte 12" ooit) dat het drukken van de hoes steeds goedkoper werd.

bgm_23.JPG

Wat was er dan zo duur aan die hoes? Ik heb die hier en ik kan niet direct iets speciaals opmerken ... :confused:

Heb je wel de originele hoes dan? Er zijn heel veel bijzonderheden aan die hoes: de kleuren op mat gedrukt (meerdere kleuren is altijd duurder om te drukken, mat ook), de zilveren inlay (met een inkeping om de plaat eruit te grijpen) en de extra gaatjes om het floppy disk idee te geven. Kortom, alles wat afwijkt van een normale hoes moet allemaal opgenomen worden in een proces dat minder vaak of nooit (zoals de mal voor de gaatjes) gebruikt wordt. Dat betekent extra werk. En vergeet niet, het gaat hier om een 12", niet om een album. 12"'s zijn altijd goedkoper in de verkoop, dus hoe duurder je de productie kosten maakt, hoe dichter je bij de maximum verkoop prijs komt.

Laatst gewijzigd:
Back