leeft italo nog onder forumleden ?

Origineel geplaatst door Chinetti

Wat betreft Blue Monday, daarvan werd altijd gezegd dat Arthur Baker erachter zat. New Order heeft wel samenwerking gezocht met Arthur Baker (de man achter Planet Rock en IOU) en hebben uiteindelijk het nummer 'Confusion' gemaakt. In een interview zei Baker: "They sent me 'Blue Monday' and their album way before it came out and asked if I wanted to work on any of the songs. I didn't like 'Blue Monday' at all. I said it sounded like old Sylvester disco. I was shocked when that record came out. People would say I was involved in it and I would deny it because I didn't like it. I would say 'I wouldn't make shit like that'."
Met Sylvester, zou hij daarmee net als jullie óók Bobby O bedoelen?

Bobby O heeft volgens mij geen platen van Sylvester geproduceerd. Daar zat onder meer Patrick Cowley achter.

Origineel geplaatst door kareltje
Zo zou Bobby Orlando ook West end girls van de Pet Shop Boys hebben geschreven/geproduceerd, althans volgen het toenmalige blad Discodance.
Maar op de platen/cd's kom je zijn naam niet meer tegen
Zelf heb ik nog een best of cd van Bobby waar het nummer west end girls weer wel opstaat

De eerste versie is inderdaad geproduceerd door Bobby Orlando Dat staat ook onder de credits (een vroegere kennis van mij had deze versie). Maar de latere hit versie klinkt veel beter en had ook uitgebreide tekst.

Als zijnde jong synth grut doemt er ineens een vraag bij mij op: Wat is Italo eigenlijk? Ik kan het al wel gokken denk ik, maar enige voorbeelden zouden aan deze kant wel gewenst zijn :D

btw, is de dame in het zwembad niet die ene van dat nummer "boys, boys, boys"?

kenmerken van Italo zijn o.a.:

- bassline (8th of 16th) vaak met octave jump (dus C2/C3 etc)
- steady beat, kick/clap, synth toms
- wilde cowbell patterns, hier en daar wat percussie soms
- synthstacks met (pan)delays
- staccato soundjes die al dan niet in arpeggio worden gespeeld

die dame in het zwembad is idd mevrouw Salerno van Boys x3 (6, Hanz & Catalunya :D)

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Bobby O heeft volgens mij geen platen van Sylvester geproduceerd. Daar zat onder meer Patrick Cowley achter.

Inderdaad, was me ontschoten. Do You Wanna Funk...

Origineel geplaatst door kGk
Als zijnde jong synth grut doemt er ineens een vraag bij mij op: Wat is Italo eigenlijk? Ik kan het al wel gokken denk ik, maar enige voorbeelden zouden aan deze kant wel gewenst zijn :D

Italo is in principe niks meer of minder dan pop muziek uit Italië, maar in dit geval meer specifiek synthesizer disco uit Italië die z'n hoogtij dagen kende begin jaren 80. Wat voorbeelden betreft, die staan er toch al wel wat in dit topic. Een paar (minder bekende?) mp3's heb ik hier geupload: http://www2.hku.nl/~brian2/italo.htm

Click voor een 30sec durend beeldfragment 8)
attachment.php

Laatst gewijzigd:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHH...JAJAJJAJAJAJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJJAAAAAAAAHHHHH

BARABAS, WAAR IS DE TELETIJDMACHINE......... IK WIL DAARNAARTOE....... TOEN LEGO NOG LEUK WAS, EN FUN FUN BIJNA PIN UP WAARDIG WAS, zowel muzikaal als dat andere zeg maar.....

sorry voor het geschreeuw

Squonk

Origineel geplaatst door 6 trak
funfun.jpg

de award van meneer Liebrand voor den remix

2 zeer fijne fun fun trakkies met in het midden de mo-dell-etjes :D
(stemmen op de platen werden nl. o.a. door mevrouw Ivana Spagna ingezongen)

attachment.php

MAN!!!!

Ik heb net een schone broek moeten aantrekken!!!

Die laatste 6 seconden... Ffffwwww...

Heb je deze compleet six?

Ik heb eventueel een MC303 te ruil

(dat laatste is een grapje, dat eerste... )

Axel

Gave link, die Rasterbator... :halleluja ... daar ga ik nog eens wat leuks mee doen!

Freaky, maak je even een foto als de boel hangt? :D

Ok, Italovraagje... Ik heb de clips van Living on
Video eindelijk, en de naam van bovenstaande
heer is me op het net toegeworpen.

Echter de naam van de lady die je op deze trans-x
foto ziet kan ik maar niet vinden.

Is er een echte freak die me hier mee kan helpen?

Kind regards, Axel.

Origineel geplaatst door Freakydile
Ik ga deze door de rasterbator halen,
en dan heb ik 36 A4tjes groot kicken
op mijn muur.

http://homokaasu.org/rasterbator

Woehoeeeee
en... is't al gelukt Axel?
dan most je maar ff een fotootje maken van die vers beklede wand met A4-tjes nutuulk...

TAPPS "My forbidden lover" is ook geen ITALO, net als Trans-X en Lime dus, maar dat was al gezegd

en... is't al gelukt Axel?
dan most je maar ff een fotootje maken van die vers beklede wand met A4-tjes nutuulk...

ga één dezer dagen behangen en als dat gedaan
is, dan plak ik em er op. PDFje is al wel afgedrukt...

Ben ook benieuwd naar het resultaat... Zo gauw ie
af is post ik een foto...

Axel

eeeeeerm... mischien is er iemand die een elpee van trance-x.... *G#$@%$!#&@!!*... trans-x nog ergens heeft liggen waar dat opstaat qua text en dergelijke zeg maar...

Ik had al gekeken, maar de info daar is dezelfde als die op Discogs: written by Pascal Languirand. Engineered and mixed by Daniel Bernier. Produced by Dominique & Carmine Nicodemo.

Het album heb ik niet, misschien dat daar meer op staat, maar ik betwijfel het eigenlijk. Misschien dat iemand hier wijzer van wordt: http://www.neuronium.com/trans-x/Evision1.htm

Back