leeft italo nog onder forumleden ?

Origineel geplaatst door rocco
Kennen jullie Lone Starr ofwel Karel Post? Hij produceert Italo muziek met de echte instrumenten van toen en het klinkt ongelooflijk goed, echt 100% Italo.

Luister bijvoorbeeld eens naar http://cybermax.tmfweb.nl/audio1/skylab1.mp3

Dit is de link naar zijn coole website : http://cybermax.tmfweb.nl/music.htm

Ja, volgens mij zelfs "ooit?" surfend en "lid" op dit forum. Had het al eens gehoord. Klinkt goed

Kennen jullie Lone Starr ofwel Karel Post? Hij produceert Italo muziek met de echte instrumenten van toen en het klinkt ongelooflijk goed, echt 100% Italo.

Dit is toch meer de nederlandse Katwijk synthesizer sound eigenlijk...

Wel echte tietedisco

Laatst gewijzigd:
Nog een fabuleuze Robyx productie:

rose2.jpg

Ok, Italovraagje... Ik heb de clips van Living on
Video eindelijk, en de naam van bovenstaande
heer is me op het net toegeworpen.

Echter de naam van de lady die je op deze trans-x
foto ziet kan ik maar niet vinden.

Is er een echte freak die me hier mee kan helpen?

Dat meisje staat daar echt gewoon voor de sier, zo ging dat (en zo gaat dat nu nog steeds).

Net als bij de Flirts, geen ene hond maalde erom dat die om de maand andere zangeresen hadden, het belangrijkste was dat de producer Bobby Orlando was.

Net als bij de Rose plaat hierboven, er staat geen enkele verwijzing naar de zangeres op die plaat, alleen dat het geproduceerd is door Robyx aka Roberto Zanetti. Dus geen credits voor de zangeres maar wel voor dingen als "Computer programming" :D, "Cover Idea" en "Look idea" (door niemand minder dan Albert"One"Carpani!")"

Overigens imo de ultiemste Italo track ooit:

savage%20don't%20cry%20tonight.jpg

SAVAGE - Don't cry tonight

Just a random acces memory of dreams...

Gezongen door de producer (Robyx) zelf!

En veel dieper dan dit gaat het niet.

En er staat een heuse kitlist op :D !

Synths gebruikt:

Simmons Drums
Jupiter 8
Emulator
Korg Poly 61

En weer de task "Computer programming" ;)

Origineel geplaatst door rocco
Kennen jullie Lone Starr ofwel Karel Post?
CYBERMAX! ...ik zie hem nooit meer hier op SF trouwens...

Origineel geplaatst door smackos
En weer de task "Computer programming" ;)
uiteraard... vak apart, niet iedereen kon dat toen...
mischien dat er over een jaar of 25 ook zo word gedacht over de task 'producing'...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
toch wel een behoorlijke vetklep hoor die Albert :D

Heb hem een keer live gezien in Den-Haag.
Marcello ze op Radio Stad Den-HAAG dat hij ons brood in Nederland zo lekker vond. Het witte brood was net Cake.

Ik vind dat logo wel tof trouwens
En wat dacht je van de vormgeving van TURBO DIESEL. je ziet echt dat dat uit een tijd stamt van de eerdere elpees van Frank boeijen en Time Bandits elpee (met die naaldhak die blijft plakken op bubbelkauwgom). AIR BRUSH
Toen werd er nog aandacht aan de hoes besteed.

SEE YA

funfun.jpg

de award van meneer Liebrand voor den remix

2 zeer fijne fun fun trakkies met in het midden de mo-dell-etjes :D
(stemmen op de platen werden nl. o.a. door mevrouw Ivana Spagna ingezongen)

hmm. is dit dan hollandio??? ;)

Te gekke thread is dit :okdan:
heb hem eindelijk eens helemaal doorgenomen! :D

er zitten dingen bij die ik nie ken, en er zitten vele dingen bij die herinneringen oproepen van toen ik nog een heel klein
motje was. (6-7 jaar)
Toch herinner ik me er hier en daar wat van! loik loik allemaal!
de nostalgie gewoon... :)

dat doet me er aan denken, in de billboard in oostende (cd winkel) ligt er in de afdankertjesbak
een stapeltje cd's getiteldl: "Italodisco" voor een 5€.

Wie er ook opstaat is
"Ryan Paris - Dolce Vita"

en ik dacht dat dat niet echt italo was... hoewel misschien wel ergens in die stijl passende.
En kennen jullie de track
"Words" (don't come easy) (ben uitvoerder kwijt)
is dat ook niet vaag in die stijl?
lekkere nummers alleszins... heb ze onlangs terug op vinyl gekocht :)

:mega:

ja sixtrak, coole thread... ik ga die dingen nog allemaal lekker herwaarderen...

wie van de forumgangers zijn er afgelopen weekend nog geweest in Tynaarlo bij het grote Italo gebeuren?

Thijs Verwest zo te zien

Attachments

• 53.jpg
    53.jpg
    33,8 KB · Bekeken: 100
kent iemand toevallig de cd met de heel veel zeggende tietel "the remixes" met daarop, jawel, remixes, van onderandere een heleboel italo- en andere disco? ik heb deze cd vroeger (begin 90's) gehad maar kwijtgeraakt. volgens mij begon'ie met good times. happy station stond er op, iets van de jacksons, een remix van la bamba (slechte mix maar nostalgisch, la brrrrrrrrrrrrambambambambambambambam brrrrrrrrrrrrrrambambamba bamba) en pump up the volume stond er ook op.

als je deze cd hebt, pb me ff aub!!!!
wil hier graaaag een kopietje van!!!!

(beetje off-topic)
werden er toen alleen akai-samplers gebruikt in die tijd (half/eind 80 dan) (of bestonden die nog niet???) of waren er ook andere merken die toen samplers maakten? en was de amiga nou de 1ste 'pc' waar een beetje fatsoenlijk mee gesampled kon worden? (ikzelf heb t sampelen pas ontdekt toen ik in '92 een amiga had gekregen.)

Back