2 acidy hardware jams

cult45

011110111000
Eerste tryouts met alleen hardware. (bijna alles via sf gekocht.)

esx-1, sh-101, x0xb0x, blofeld, mpc-1000, d&r spring, boss re-1000, lexicon mpx100, korg bbd delay, soundcraft 200, neve 8803, gssl, 3 smaken aardlus. :geslaagd:

izotope ozone limiter met max. -4dB reduction.

moophi_sml.jpg

moophi2_sml.jpg

Luister het op mijn laptopspeakers, maar erg leuke sound...

x0x klinkt alsof die van vloeibaar plastic is :D

dank voor de reakties!

@Jupiter; interessant. Ik neig eerder naar kortere stukken, behalve als de groove echt inkickt.

@tumult; De x0x voelde soms ook als vloeibaar plastic ;) Ik heb ook een teebee staan, maar de x0x sequencer blijkt toch erg belangrijk voor de sound. Waar we wel last van kregen is dat de accent soms zo heftig werd dat ie de kicks in de weg ging. Later (niet in de opnames)heb ik een nanocompressor gebruikt met sidechain, wat de mix hielp, maar de overall sound van de x0x niet. Ik ben benieuwd of anderen ervaring hebben met de accent/kick effect. Misschien toch een RNC aanschaffen en hopen dat ie beter klinkt dan de nano.

@RSB; thanks! De Neve eq had wel een hi-shelf boost, maar zit nu wel voor(ipv na) de gssl compressor omdat mn soundcraft mixer geen hi-pass filters heeft. Zo kan ik de onzinnig laag uit de mix halen voor compressie. Ik moet echter wel zeggen dat ik de ESX niet geweldig vond kinken. Hij draaide voornamelijk goldbaby mpc60 samples. De hats van de 606 die niet gebruikt werd klonken in vergelijking echt levendig qua hoog.

Back