[track] weekje stage gedaan

JazzMann

VCV killed my GAS
hidie,

ben zojuist een week met de jazzstudio op stage geweest...
...whitch was very nice :D

na gemiddeld 3 uurtjes te slapen per nacht hebben we de laatste 2 dagen nug een funk nummertje in mekaar gestoken.
Het zit nog niet strak omdat het een héle brok is om in te studeren, maar de intensie laat zich toch reeds horen.

aldus hier een repetitie opname
met mij achter de rhodes, Jan & Jan aan de gitaren, Jef aan de bass & Ibanez op drums
onder lijding van (contra) Bas Cooymans :peukie:

grz jazzmann

klinkt wel zeer fijn. kan er niet veel
van zeggen omdat ik niet echt veel
verstand van Jazz heb. maar het heeft
wel 'flavor' ;) .alleen jammer van de kwaliteit.

greets isnieZot

Dacht dat het begin een beetje leek op de roots,maar ben ook niet echt in jazz,maar klinkt wel funky.

Origineel geplaatst door isnieZot
klinkt wel zeer fijn. kan er niet veel
van zeggen omdat ik niet echt veel
verstand van Jazz heb. maar het heeft
wel 'flavor' ;) .alleen jammer van de kwaliteit.

greets isnieZot

hier sluit ik me bij aan

jammer van de kwaliteit
nog wel wat chaotisch hoor
en ik vind de drums (snare) niet echt lekker
maar voor live spel mag het er zeker zijn, I guess

Re: [track] weekje stage gedaan

Origineel geplaatst door JazzMann
Ibanez op drums

Weet je dat zeker? :confused: www.ibanez.com :D

Hmmm toch niet helemaal het soort jazz waar ik van houd... Tegen het einde wordt het trouwens wel steeds beter, alsof jullie dan beter in het ritme komen.

Re: Re: [track] weekje stage gedaan

Re: Re: [track] weekje stage gedaan

Origineel geplaatst door Dimchord

Hmmm toch niet helemaal het soort jazz waar ik van houd... Tegen het einde wordt het trouwens wel steeds beter, alsof jullie dan beter in het ritme komen.

;)
daar heb je volledig gelijk in.
Het was daar een muziek consentratie kamp..
van 9h tot 18h spelen, eten, terug gaan jammen, van 12 tot 4 à 5h de bar doen & oml 8h terug uit de veren.
Je moet je dit dus om 9.30 s morgends inbeelden, met een heuse kater & juist je éérste koffie op.
:D

Jammer dat de geluidskwaliteit idd niet zo geweldig is, maar het klinkt verder best goed. Je zegt zelf al dat het lang niet overal strak is vanwege de korte instudeertijd, maar daarnaast mis ik toch ook her en der een goeie dynamische structuur. Die is toch ook wel veel aanwezig, vooral rond het eerste thema (of eigenlijk meer vlak daarna, zo rond 3:45min), daar klinkt het best lekker. Ik heb verder alleen wel het idee dat de drummer het geheel af en toe net iets te vol/dicht slaat; gelukkig slaat hij het niet helemaal dood. Of komt dit door de beroerde opnamekwaliteit?
De sfeer in de solo's zo vanaf 10:00min komt er best lekker in.

Begint leuk. Niet echt jazz of funk ofzo. Dan wordt er afgeteld, daar komt de funk met een leuk thematje. drums is erg anwezig zolas al gezegd hier. En daars de jazz. Solo komt er niet echt uit met die ride keihard opgevangen dor de mic. Dan weer terug naar de funk. Gitaar solo klinkt goed. Duurt mij wat te lang, maar als de solo's goed te horen zijn blijft het wel goed.

Back