geluidskaart met een luchtje

djrazor

Cortex Driller
Nu was het mij al langer bekend dat nieuwe apparatuur aan het begin een beetje apart kan ruiken, zeg maar een soort van verbrande-elektronicageur. Ik heb sinds april een Motu Ultralite mk3 maar deze kaart verspreidt nu nog steeds een lichtelijk brandluchtje. Is dit 'normaal'? Hij staat een beetje ingebouwd dus de warmte kan niet helemaal optimaal weg. De kaart werkt verder prima. Moet ik mij zorgen maken?

brand.jpg

stomme vraag misschien: ligt er wat stof op? dat kan bij verhitting ook beginnen ruiken

Wat voor een geur is het?

meer z'n componenten geur of toch eerder een stinkende brand lucht?
goede voeding?

Ik heb ook wel eens last van een geurtje en als ik het zelf niet ben, is dat meestal mijn Nord Rack, die nog naar componenten ruikt of omdat er stof in het ventilatierooster is gekomen.

Mjah, het riekt naar componenten :D
Voeding lijkt me prima; het is de bijgeleverde, geur komt uit de interface zelf. 't Is vrij weeïg, 't bereikt zo nu en dan mijn neusgaten zal ik maar zeggen...

Mjah, het riekt naar componenten :D
Voeding lijkt me prima; het is de bijgeleverde, geur komt uit de interface zelf. 't Is vrij weeïg, 't bereikt zo nu en dan mijn neusgaten zal ik maar zeggen...

Dat kan meestal geen kwaad, kan zelfs ook nog zijn omdat het nieuw is. Als je zelf componenten thuis hebt liggen moet je daar eens aan ruiken, die zouden ongeveer hetzelfde ruiken.

Ik heb dat met mijn Behringer patchbays. Na 8 maanden ruiken ze nog steeds alsof ze net in elkaar gesoldeerd zijn:peukie: Kan meestal geen kwaad maar aangezien smeltende onderdelen ongeveer hetzelfde kunnen ruiken, weet je het nooit zeker8o)

Ik heb dat met mijn Behringer patchbays. Na 8 maanden ruiken ze nog steeds alsof ze net in elkaar gesoldeerd zijn:peukie:

Nu bestaat een patchbay natuurlijk wel uit enkel passieve onderdelen, maar goed. Zolang er nog geen rook uit komt en het apparaat verder goed werkt lijk ik mij vooralsnog niet al te veel zorgen te hoeven maken, aan de reacties te lezen :)

rui·ken rook, h geroken 1 reuk verspreiden: naar jenever ~ 2 (met naar) iets hebben van: dat ruikt naar bureaucratie 3 reuk inademen; iets met de reukzin gewaarworden

De Nederlandse taal is soms maar raar.... Maar toch klopt het taalkundig gezien :)

dingen kunnen niet ruiken... er kan wel een reuk vanaf komen...
Betekend dit dan ook dat een neus geen ding is? of ruikt een neus ook niet? hmmm.

On topic:
ik heb ook verschillende apparatuur die sinds jaar en dag ... reukt.. Volgens mij hoef je je pas zorgen te maken als je in combinatie met verlies aan functionaliteit, een negatieve verandering in ... reuk, en hoeveelheid... reuk .. ondervind. :kroon:

Back